اردوگاه آبی

احتمال ادامه غیبت بلانکو
در هفته دوم
اختلاف بلانکو و مسئولان استقلال همچنان بر سر ثبت قرارداد این بازیکن ادامه دارد و حتی باعث شد تا مهاجم آرژانتینی بازی مقابل شمس آذر در هفته اول لیگ برتر را هم از دست بدهد. داستان قرارداد بلانکو به زمان مدیریت علی خطیر برمی‌گردد، جایی که او قرارداد این مهاجم را عوض کرده و مبلغ آن را افزایش داد اما حالا بعد از رفتن او از استقلال، مسئولان جدید این قرارداد را قبول نکرده و حاضر به ثبت آن نمی‌شوند چرا که در صورت این توافق، رقم قرارداد بلانکو از سقف بودجه درنظر گرفته شده بیشتر شده و موجب دردسر استقلالی‌ها می‌شود. از طرفی هم بلانکو حاضر نمی‌شود قراردادی با رقم پایین‌تر امضا کند و همین هم باعث شده تا او در وضعیتی بلاتکلیف قرار بگیرد. در حالی که او هفته اول لیگ را به‌خاطر عدم ثبت قراردادش از دست داد، حالا با ادامه پیدا کردن این اختلافات ممکن است در بازی مقابل ملوان بندرانزلی هم غایب باشد. در چنین شرایطی مسئولان استقلال باید به خود بجنبند و با مدیریت این موضوع، مانع از ادامه آن شوند تا هرچه زودتر بلانکو در ترکیب تیم قرار بگیرد.
 

خوشحالی استقلالی‌ها بعد از
هدیه VAR
VAR بالاخره به کمک استقلالی‌ها آمد. در شرایطی که آبی‌ها فصل قبل معتقد بودند از داوری لطمه زیادی خورده و نبود کمک داور ویدیویی باعث شده تا قهرمانی را از دست بدهند، حالا با باز شدن پای VAR به لیگ برتر ایران، هفته اول را با خوشحالی پشت‌سر گذاشتند.
درحالی که این بازی تا لحظات پایانی مساوی بود، محمدحسین اسلامی گل برتری را به ثبت رساند که کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد اما با اعتراض استقلالی‌ها کار به کمک داور ویدیویی کشیده شد که در نهایت VAR به کمک آنها آمد تا گل درست اعلام شود. این موضوع واکنش‌های زیادی در برداشته و حالا باعث شده است تا استقلالی‌ها حداقل در هفته اول خوشحال باشند؛ هرچند که VAR دو روی سکه دارد و ممکن است در هفته‌های آینده حتی برعکس عمل کرده و تصمیماتش به ضرر استقلالی‌ها شود.
 

نکونام پرونده مرادمند را بست
جواد نکونام آب پاکی را روی دست استقلالی‌ها ریخت. درحالی که وضعیت محمدحسین مرادمند مدافع فصل قبل استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، با توجه به صحبت‌های نکونام در نشست خبری بازی با شمس‌آذر، به نظر می‌رسد که پرونده این بازیکن بسته شده است.
درحالی که یکی از خبرنگاران در نشست خبری از نکونام درباره محمدحسین مرادمند سؤال پرسید، او اینطور جواب داد که در مورد بازیکنانی که در تیم هستند، از من سؤال کنید که حالا با توجه به این پاسخ، به نظر می‌رسد جدایی مرادمند از استقلال قطعی است. البته که این موضوع به این راحتی‌ها هم نیست و جدایی این بازیکن از استقلال می‌تواند بار مالی زیادی روی دوش مسئولان باشگاه بیندازد چراکه او با آبی‌ها قرارداد دارد و تحت هر شرایطی باشگاه باید پول او را بپردازد.


از نکونام اصرار، از تورانیان انکار
تلاش جواد نکونام و مسئولان استقلال برای حفظ سامان تورانیان مدافع فصل قبل این تیم همچنان بی‌نتیجه است. از آنجایی که بحران دفاع راست در استقلال جدی است، نکونام در تلاش است تا برای حل این معضل، تورانیان را در تیم نگه دارد. این درحالی است که این مدافع برای رفتن به تیم ملوان عجله دارد تا هرچه زودتر سربازی خود را پشت‌سر بگذارد و همچنین بتواند بازی‌های بیشتری در ترکیب اصلی حضور داشته و به زمین بیاید. بنابراین تا این لحظه نکونام هرچه زده به در بسته خورده است و حالا باید دید کادرفنی و مسئولان استقلال در روزهای آینده برای حل این بحران دست به چه کاری خواهند زد و تلاش‌ها برای متقاعد کردن تورانیان جواب خواهد داد یا نه.
 

سیستم 4 دفاعه نکونام تا پایان لیگ
استقلال با سیستم 4 دفاعه ادامه خواهد داد. درحالی که تیم جواد نکونام 3 هفته اول فصل قبل لیگ برتر را با سیستم 4 دفاعه شروع کرده بود، در ادامه به سیستم 3 دفاعه تغییر روش داد اما حالا به نظر می‌رسد استقلال این فصل با توجه به پتانسیل دفاعی خوب و تعدد بازیکنان در خط دفاعی، تا پایان لیگ همین فرمان را پیش گرفته و با همین سیستم 4 دفاعه مسابقات را پشت‌سر می‌گذارد.

جستجو
آرشیو تاریخی