ماجراجویی ستاره‌های آینده والیبال در بلغارستان

هنرنمایی نوجوانان در قهرمانی جهان

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

آرش صادقیانی سرمربی تیم والیبال زیر 17 سال ایران، بعد از 20 ماه، تیمش را با گل سرسبد استعدادهای ایران دیشب برای اولین دوره قهرمانی جهان به بلغارستان برد؛ بازیکنانی که به گفته او ستاره‌های آینده والیبال می‌شوند.
شنتیا به‌نژاد، امیررضا مشهدبان، سیدمهدی حسینی، سینا حضرتی، طاها محسنی، آرمین آسیایی، امیرحسین نقوی، محمدرئوف خوشحال، کامیاب عبداللهی، امیرعلی فرج‌پور، مسعود ایمری و آرش قهرمانی، شاگردان او هستند که قرار است در بلغارستان، با هنرنمایی در قهرمانی جهان، آقایی والیبال ایران را به رخ دنیا بکشند.
تیم ایران در دور مقدماتی قهرمانی جهان در گروه دوم با تیم‌های مصر، تونس و لیبی همگروه است و در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به ترتیب به مصاف لیبی، تونس و مصر می‌رود.
مسافران بلغارستان صبح دیروز آخرین تمرین را در حضور خبرنگاران انجام دادند و بعد هم سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون با پایان تمرین از آنها خواست تنها تلاش کنند، بدون توجه به نتیجه.
آرش صادقیانی سرمربی تیم والیبال زیر 17 سال از پیشرفت تیمش راضی است: «به لحاظ فنی کار در تیم پایه خیلی سخت است، چرا که سن و سال کمی دارند، بویژه پسران. باید تکنیک و تاکتیک را زیاد تکرار کنی، حوصله زیادی می‌خواهد و علاقه. در واقع ما معلمی کردیم در این تیم. خوشبختانه به رغم همه سختی‌ها تیم ما به سطح کیفی مدنظر رسیده است. در مقایسه با بقیه تیم‌هایی که رصد کردیم، شرایط تکنیک و تاکتیک تیم خیلی خوب است. در سرویس و دریافت تمرین بیشتری داشتیم تا در آینده به تیم‌های ملی ما کمک کند.»
او با اینکه نتیجه را غیرقابل پیش‌بینی می‌داند اما بهترین نتیجه را می‌خواهد: «مسابقات جهانی همیشه سخت و در سنین پایه غیرقابل پیش‌بینی است. با توجه به برگزاری مسابقات انتخابی آفریقا، شناختی نسبی از تیم‌ها پیدا کرده و جلسات آنالیز را برای بچه‌ها برگزار کردیم. همه تلاش‌ها برای ثبت بهترین عملکرد است.»
سرمربی تیم والیبال زیر 17 سال حتی معتقد است تیمش از نظر میانگین قدی هم ایده‌آل است: «میانگین قدی تیم ما بالای 190سانتیمتر است و چون بازیکنان در سن رشد هستند، سال آینده با حضور در تیم نوجوانان، شرایط بهتری پیدا می‌کنند. ما مقایسه کردیم، بازیکن ما در تیم زیر 17 سال از نوجوانی با قد 195 حداقل 10-12 سانتیمتر کوتاه‌تر است، بنابراین بچه‌های ما حالا از نظر قدی شرایط ایده‌آلی دارند چرا که قد اکثرآنها بالای 195 سانتیمتر است.»
اولین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از 3 تا 10 شهریور با حضور ۱۶ تیم در بلغارستان برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی