خبر و مصاحبه

پاداش یکسان مدال‌آوران پارالمپیک با المپیکی‌ها
وزیر ورزش و جوانان از افزایش چهاربرابری پاداش مدال‌آوران پارالمپیک در بازی‌های پاریس در مقایسه با پارالمپیک توکیو خبر داد. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در جلسه دیروز هیأت دولت در خصوص مبلغ پاداش مدال‌آوران پارالمپیک گفت: «مانند پاداش عزیزان مدال‌آور المپیک، پاداش قهرمانان پارالمپیکی ما نیز نسبت به دوره قبلی بازی‌ها با افزایش چهاربرابری روبه‌رو شده و مبالغ پاداش‌های پارالمپیکی‌ها همچون دوره قبل با المپیکی‌ها یکسان خواهد بود. بر این اساس مدال‌آوران طلایی ۸میلیارد تومان، نقره‌ای ۴میلیارد تومان و برنزی ۲میلیارد تومان پاداش دریافت خواهند کرد.»
 

پاسور سابق والیبال آسمانی شد
محمد شریعتی ملی‌پوش اسبق والیبال ایران شب گذشته جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. محمد شریعتی پاسور اسبق تیم ملی والیبال دوشنبه شب در ۴۶سالگی به دلیل سکته قلبی دارفانی را وداع گفت. شریعتی سال‌ها در سطح اول والیبال ایران بازی کرد و در سال ۲۰۰۳ همراه با تیم ملی به مدال برنز قهرمانی آسیا دست پیدا کرد. محمد شریعتی برای دیدار با خانواده‌اش به اتریش رفته بود. برادر محمد شریعتی در این خصوص اعلام کرد: «در تلاش هستیم تا پیکر محمد پس از طی مراحل اداری و قانونی برای تدفین و خاکسپاری به شهرستان آمل منتقل شود.» مرحوم محمد شریعتی در سال‌های نخست حضور تیم والیبال کاله مازندران در لیگ برتر والیبال به عنوان مربی، دستیار بهروز عطایی بود. «ایران ورزشی» درگذشت محمد شریعتی را به خانواده‌اش و همین‌طور جامعه والیبال ایران تسلیت می‌گوید.
 

معرفی پرچمداران کاروان ایران
در پارالمپیک پاریس
پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شدند. با تصمیم اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، محمدرضا میرشفیعی در رشته پاراتیراندازی با ۵۱سال سن و هاجر صفرزاده در رشته دوومیدانی نابینایان، پرچمداران ایران در پارالمپیک پاریس هستند. در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی پرچمداران کاروان ایران بودند. نام کاروان کشورمان «فرزندان ایران» و شعار کاروان پارالمپیکی ایران «ایمان، ایثار و افتخار» انتخاب شد.
 

زهرا نعمتی به پاریس می‌رود
زهرا نعمتی با وجود عدم حضور در ترکیب پارالمپیکی تیم ملی پاراتیروکمان، همراه با کاروان ایران به بازی‌های پارالمپیک پاریس اعزام می‌شود. او که سابقه کسب سه مدال طلای پارالمپیک را دارد به دلیل عدم تصاحب سهمیه از ترکیب تیم ملی پاراتیروکمان در پارالمپیک 2024 پاریس جا ماند. با این حال نعمتی به دلیل کاندیداتوری در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک همراه کاروان می‌رود.


نصراصفهانی: فینال رستمیان
حکم مدال را دارد
محسن نصراصفهانی سرمربی تیم ملی تپانچه ایران، با اینکه شاگردش در المپیک پاریس مدال گرفته اما ناراضی نیست. او می‌گوید: «هانیه رستمیان رنک دو جهان است و نفر اول رنک جهان از آلمان حتی به فینال نرسید. در پاریس نفر هشتم 585 زد و این سختی مسابقات را نشان می‌دهد. حق رستمیان طلای المپیک بود. بچه‌های ما در هر سه رشته روزی 7 ساعت در مساحتی به اندازه موزائیک می‌ایستند و زحمت می‌کشند. رفتن به فینال از نظر من حکم رسیدن به مدال را دارد. من از رستمیان و تلاش او قدردانی می‌کنم. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایتشان را بیشتر کنند و با توان بیشتر ادامه مسیر دهیم. 6 تیر هانیه در پاریس تنها با یک دهم از دست رفت و اگر این اتفاق نیفتاده بود او به مدال می‌رسید.»
 

حذف یک ورزشکار از پارالمپیک
با تصمیم کمیته ملی پارالمپیک یک دوومیدانی‌کار از ترکیب کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک کنار گذاشته شد.علی اشتری دوومیدانی‌کاری که سهمیه پارالمپیک را گرفته بود براساس سیاست کیفی‌گرایی و ارزیابی‌های فنی کمیته کنار گذاشته شد تا تیم پارادوومیدانی ایران با ترکیبی متشکل از ۱۵ ورزشکار مرد و ۴ ورزشکار زن در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس شرکت کند.
 

نوشاد عالمیان نفر 47 رنکینگ جهان
راکت بدستان کشورمان در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی صعود کردند. در جدیدترین رنکینگ نوشاد عالمیان نفر اول پینگ‌پنگ بازان ایرانی در رنکینگ با دو پله صعود جایگاه ۴۷ دنیا را به خود اختصاص داد. امیرحسین هدایی جایگاه ۱۴۸ دنیا را به خود اختصاص داد. نیما عالمیان هم دو پله صعود کرد و در جایگاه ۱۵۱دنیا ایستاد. در بخش بانوان نیز ندا شهسواری با دو پله صعود رده ۲۰۵ را به خود اختصاص داد.

جستجو
آرشیو تاریخی