صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سیزده - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سیزده - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

المپیک نسل‌کشی

بازتاب‌های اعتراض به حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک 2024 پاریس همچنان ادامه دارد. در همین رابطه، هو کردن دوباره سرود رژیم‌ صهیونیستی و برافراشتن پرچم و فریاد آزادی برای فلسطین پیش از شروع بازی این رژیم با پاراگوئه در مرحله گروهی فوتبال بازی‌های المپیک، توسط هواداران انجام شد و همچنین گروهی دیگر از هواداران بنری را به ورزشگاه آورده بودند که روی آن نوشته شده بود: «المپیک نسل‌کشی»

 

شناگر عاشق بافتنی

تام دیلی، شناگر بریتانیایی و دارنده مدال طلای المپیک، در سکوی تماشاگران سالن المپیک پاریس در حال بافتن لباس دیده شد .دیلی که در پنجمین المپیکش شرکت می‌کند علاقه زیادی به بافتنی دارد و در المپیک توکیو نیز این کار را انجام داده بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. به نظر می‌رسد او این بار در حال بافتن ژاکتی با پرچم بریتانیا در بازی‌های المپیک پاریس است.

 

اخراج شناگر برزیل از المپیک

آنا کارولینا ویرا، شناگر برزیلی به دلیل خروج بی‌اجازه از محل اسکان تیم ملی کشورش و انتشار پست‌هایی در فضای مجازی، از المپیک 2024 اخراج شد. کمیته المپیک برزیل اعلام کرد که این ورزشکار اخراج و به کشور بازگردانده شده و به هم‌تیمی او گابریل سانتوس هم اخطار داده شده است، چرا که آنها بدون اطلاع تیم از دهکده المپیک خارج شدند. گوستاوو اوتسوکا، مسئول تیم شنای برزیل در این رابطه گفت: «ما اینجا برای تفریح یا تعطیلات نیامده‌ایم. ما اینجا برای برزیل هستیم، برای ۲۰۰ میلیون مالیات‌دهنده‌ای که برای ما تلاش می‌کنند.»

 

تحریم اختتامیه المپیک

توماس تارابا، معاون نخست‌وزیر اسلواکی مراسم اختتامیه المپیک پاریس را تحریم کرد و گفت: «سازمان دهندگان المپیک پاریس که نمایشی مشمئزکننده و مملو از توهین به نمادهای مسیحیت را برای جهانیان تدارک دیدند، امروز به‌خاطر توهین‌های انجام داده از مسیحیان سراسر جهان عذرخواهی کردند. قرار بود من نماینده اسلواکی در مراسم اختتامیه باشم اما این المپیک در یک دنیای عادی برای همیشه به عنوان یک نماد نفرت‌انگیز از انحطاط انحرافی که از زیبایی ورزش سوء‌استفاده و آن را به تئاتر سیاسی مترقی تبدیل کرده، باقی خواهد ماند. بنابراین تصمیم گرفتم در اختتامیه المپیک پاریس شرکت نکنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی