صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سیزده - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سیزده - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۶

وضعیت نامشخص ورزشگاه خانگی پرسپولیس

میزبانی سرخپوشان در خانه رقیب؟

با وجود اینکه ورزشگاه تختی تهران به عنوان میزبان رقابت‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ معرفی شده، تکلیف میزبانی این دو باشگاه در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا مشخص نیست. احتمال این موضوع وجود دارد که مانند ورزشگاه آزادی، ورزشگاه تختی نیز استانداردهای لازم AFC برای میزبانی در لیگ نخبگان آسیا را کسب نکند و در این صورت، احتمال میزبانی دو باشگاه تهرانی در شهرستان‌ها وجود خواهد داشت.
رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در جدیدترین مصاحبه خود، راجع به وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی گفته: «دغدغه همه فوتبالی‌ها آماده‌سازی استادیوم آزادی است. چندین‌بار با مدیریت شرکت تجهیز صحبت داشتم و کار شبانه‌روزی به طور دو شیفت ۱۲ ساعته در حال انجام است که ‌ای کاش این آماده‌سازی سال گذشته اتفاق می‌افتاد و می‌توانستند امروز ورزشگاه را برای لیگ و آسیا آماده داشته باشند. مسئولان فدراسیون همگی پای کار آمده‌اند و با توجه به اینکه مشکلاتی وجود دارد، قول دادند که ورزشگاه آزادی برای بازی آسیایی آماده شود. ما باید این را در نظر بگیریم که حضور هواداران مهم است. از نبودن آنها سال گذشته آسیب دیدیم و امیدوارم بودجه‌ای که لازم است برای ترمیم مشکلات ورزشگاه آزادی تأمین شود و بتوانند بموقع آن را تحویل دهند تا آبرویی برای جمهوری اسلامی در میان تیم‌های آسیایی باشد.»
درویش همچنین در رابطه با اوضاع ورزشگاه تختی صحبت کرده است: «استادیوم تختی ۳۰ هزار گنجایش دارد و برای بازی‌های پرهوادار مناسب نیست و شنیده‌ام قرار است چند بازی پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شود ولی لیگ نخبگان آسیا خیلی سخت است که در تختی برگزار شود. امکاناتی باید مهیا شود که ممکن است در یک ماه تکمیل شود و متأسفانه کاری که سال گذشته باید انجام می‌شد یک سال به تعویق افتاد. تیم‌های بزرگ آسیا به ایران می‌آیند و باید بدانند که ما هم استادیوم مجهز در اختیار داریم  و هوادارانمان در کنارمان هستند.»
این در حالی است که خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس، روز یکشنبه در خصوص برگزاری بازی‌های تیمش در یک ورزشگاه مناسب اظهارنظر کرده بود: «فکر می‌کنم تیم بزرگی مثل پرسپولیس باید همیشه در ورزشگاهی بزرگ بازی کند و  این حق باشگاه است. اگر در استادیوم بزرگ بازی نکنیم، مشکل ایجاد می‌شود و درخواست دارم که این اجازه را به پرسپولیس بدهند که در ورزشگاه بزرگ بازی کند.»
با توجه به این صحبت‌ها، مشخص است که مسئولان حاضر در فدراسیون و باشگاه‌ها راجع به توانایی ورزشگاه تختی برای میزبانی از رقابت‌های آسیایی مطمئن نیستند و شاید این موضوع، تبعات سنگینی برای سرخابی‌های پایتخت داشته باشد. برگزاری بازی‌های این دو تیم در شهرهای تبریز و اصفهان، با توجه به رقابت تیم‌های پایتخت با تیم‌های شهرستان‌ها اتفاقی عجیب و بی‌سابقه است و مدیران باشگاه‌ها باید فکری به حال میزبانی تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا بکنند. به طور مثال تصور کنید که باشگاه بارسلونا، به دلیل آماده نبودن ورزشگاه نیوکمپ بازی‌های اروپایی خود را در قلمرو رقیب یعنی سانتیاگو برنابئو برگزار کند!
در حال حاضر ورزشگاه نقش جهان اصفهان تنها ورزشگاه ایرانی متناسب با استانداردهای جهانی به نظر می‌رسد و پس از میزبانی این ورزشگاه از رقابت تیم ملی ایران و قرقیزستان، احتمال میزبانی این ورزشگاه از بازی‌های آسیایی پرسپولیس و استقلال نیز وجود دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی