شکست سنگین چلسی و ادامه دردسرهای انزو مارسکا

هواداران جان به لب می‌شوند

چلسی در برابر سلتیک تحقیر شد و در ورزشگاه نوتردام در ایندیانا 4 بر یک به این تیم باخت. تیم اسکاتلندی چهار گل زد قبل از آنکه پنالتی دیرهنگام کریستوفر انکونکو تا حدی از تلخی شکست کم کند. این دومین بازی پیش فصل تیم انزو مارسکا بعد از تساوی 2 بر 2 هفته گذشته مقابل رکسهام بود.
 
بدون پرسینگ
تیم مارسکا خوب پرس نمی‌کرد و بازیکنان سلتیک فرصت زیادی برای پاس دادن در اختیار داشتند. در واقع بارها به راحتی از خط حمله چلسی عبور کردند و یادآور تاتنهام فصل قبل آنژه پوستکوگلو بودند، این یعنی رقبای لیگ برتری سعی می‌کنند از این راه به چلسی ضربه بزنند. سمت راست چلسی آسیب‌پذیری بیشتری داشت وقتی ریس جیمز به خط میانی می‌رفت. مارسکا همچنین باید روی بخش دفاعی تیمش کار کند، این تازه پیش فصل است اما چهارگل خوردن در هر زمانی برای چلسی شرم‌آور است.
 
نکات مثبت
یکی از نکات مثبت این بازی طراوت انکونکو بود که در نیمه کسالت‌آور اول، سرحال‌ترین بازیکن هجومی چلسی بود. این فرانسوی 26 ساله که بیشتر فصل قبل را به دلیل مصدومیت از دست داد، در طول بازی فعال بود و تنها بازیکنی شد که 90 دقیقه در زمین حضور داشت. مارک گویو، بازیکن 18 ساله اسپانیایی هم تأثیرگذار بازی کرد و بارها مدافعان سلتیک را به زحمت انداخت، او با آنکه خیلی جوان است است، نشان داد قدرت بدنی لازم برای فضای فیزیکی لیگ برتر را دارد. دلیل ماندنش این است که مارسکا می‌خواهد درباره قرض دادن او تصمیم بگیرد. نیکلاس جکسون با تیم اول تمرین نکرده و فرصت خوبی برای گویو پیش آمد که از آن درست استفاده کرد.
 
دروازه‌بان‌های دانمارکی
کاسپر اشمایکل که در 37 سالگی به عنوان بازیکن آزاد به سلتیک رفته، هنوز درخشان است و دو بار روی ضربات انکونکو و کارنی چوکووئمکا عالی عمل کرد.
حالا که صحبت از دروازه‌بان‌های دانمارکی است، یادمان نرود چلسی در آستانه جذب فیلیپ یورگنسن از ویارئال با قراردادی هفت ساله به ارزش 7/20 میلیون پوند
است.
او قرار است با روبرت سانچس رقابت کند و دیوردیه پتروویچ که به دلیل مصدومیت به تور امریکا نرفته، احتمالاً فروخته می‌شود. سانچس یک سیو عالی داشت اما در زمان بازی از عقب شکننده بود و بیشتر به ارسال توپ‌های بلند میل داشت.

 

زمین بی کیفیت

کول پالمر، کانر گالاگر و مارک کوکوریا، چلسی را در این سفر همراهی نکرده‌اند اما تنها مشکل چلسی این نبود. روی زمین چمن نوتردام توپ به خوبی گردش نداشت و این با سبک بازی مارسکا منطبق نبود که به دنبال پاسکاری و فوتبال مالکانه است، هر چند اینها بهانه شکست سنگین برابر سلتیک نمی‌شود. وقتی پپ گواردیولا مربی منچسترسیتی شد و فرمان بازیسازی از دروازه را داد، اشتباهاتی داشتند. همین اتفاق در این فصل برای چلسی رخ می‌دهد و در این بازی هم بنوئه بادیاشیله توپی را لو داد که به گل سلتیک منجر شد. احتمالاً هواداران چلسی در این فصل در استمفوردبریج جان به لب می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی