آینده‌نگری دبیر و نجات تیم‌های ملی کشتی

چه کسی به علی داودی فکر می‌کند؟

محسن وظیفه/  چند روزی بیشتر از حضور ورزشکاران در دهکده بازی‌های المپیک نمی‌گذرد اما حالا صدای اعتراض تیم‌های ورزشی به وضعیت دهکده بلند شده است‌. کاروان ورزشی ایران هم از اولین کشورهایی بود که به وضعیت دهکده انتقاد کرد اما حالا کار به جایی رسیده که بعضی رسانه‌ها اعلام کردند کره‌جنوبی در اعتراض به مشکلات دهکده آنجا را ترک کرده‌ و به دنبال هتل هستند. اولین نفری که از مشکلات دهکده انتقاد کرد کادرفنی تیم ملی تیراندازی ایران بود اما حالا کشورهای مختلفی از جمله گرجستان، ژاپن، الجزایر، امریکا، کره‌جنوبی و چندین کشور دیگر هم به مشکلات دهکده معترض شده‌اند. مشکلات دهکده تنها کیفیت پایین و کمبود غذا نیست و دیگر از شمارش خارج شده، از مشکل تهویه اتاق‌ها گرفته تا تختخواب و تغذیه.

آینده‌نگری علیرضا دبیر
هفته گذشته خبری منتشر شد که فدراسیون کشتی تصمیم گرفته تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی را در هتلی خارج از دهکده اسکان دهد. این تصمیم در ورزش ایران برای اولین‌بار رخ می‌داد و به همین دلیل دوباره انتقادات از علیرضا دبیر و فدراسیون کشتی شروع شد که چرا چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. تصمیمی که علیرضا دبیر گرفت نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار برای فدراسیون کشتی هزینه داشت و با توجه به اظهار نظری که دبیر در نشست خبری داشت تمام این مبلغ از محل درآمدهای فدراسیون تأمین شده است. در این چند روز خیلی‌ها با نیش و کنایه حرف‌هایی زدند که قبل از این هم از دهان معاون سابق ورزش قهرمانی خارج شده بود؛ فدراسیون لاکچری و از اینگونه انتقادات اما حالا با شروع بازی‌ها مشخص شد تا چه اندازه تصمیم علیرضا دبیر  آینده‌نگرانه بوده و حتماً می‌تواند در آرامش تیم تأثیرگذار باشد.

مشکل تالاخادزه، مشکل داودی
یکی از مواردی که در بی‌کیفیت بودن دهکده خیلی به چشم آمد، مشکلی بود که برای لاشا تالاخادزه به وجود آمد. تالاخادزه که قهرمان پرآوازه دسته فوق سنگین وزنه‌برداری است، روی تختخواب جا نشد و مسئولان دهکده مجبور شدند دو تخت را به هم بچسبانند تا او بتواند روی تخت بخوابد. همین مشکل به احتمال زیاد برای علی داودی هم پیش می‌آید اما الان کسی هست که به فکر علی داودی باشد؟ وزنه‌بردار دسته فوق سنگین کشورمان احتمالاً روی تخت جا نمی‌شود و باید از همین حالا فکری به حال او کنند. اینکه فدراسیون وزنه‌برداری منتظر بماند و بعد از حضور در دهکده پیگیر این وضعیت باشد فقط برای داودی دردسر به وجود می‌آورد. بهتر است که از همین حالا با مسئولان کمیته تماس گرفته و این مشکل را قبل از حضور تیم ملی وزنه‌برداری در دهکده رفع کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی