در حاشیه

پیام یامال به رابیو: حالا حرف بزن

لامین یامال در پایان بازی اسپانیا برابر فرانسه و با صعود تیمش به فینال، خوشحالی خود را به شکلی ویژه ابراز کرد. او با ژست خاصی به سمت دوربین و فریاد «حرف بزن، حرف بزن» خوشحالی خود را به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسد پیامی اختصاصی را دربردارد. یامال این گل را در حالی به ثمر رساند که آدرین رابیو، هافبک فرانسه، پیش از بازی گفته بود: «اگر یامال می‌خواهد در فینال بازی کند، باید خیلی بیشتر از اینها کار کند.» این صحبت‌ها انگیزه مضاعفی به یامال داد تا در زمین بدرخشد و به رابیو نشان دهد که اشتباه می‌کند. یامال پس از گلزنی، خوشحالی خود را به شکلی آشکار به رابیو نشان داد و به نظر می‌رسید که پاسخی کوبنده به صحبت‌های او داده است. پدرو پوررو، مدافع اسپانیا نیز در توییتی به رابیو کنایه زد و نوشت: «اگر چیزی کم داشت، با 16 سال سن، این گل را به تو زد.»

 

عذرخواهی آلمانی‌ها از کوکوریا

هزاران هوادار که پیراهن سفید و صورتی مانشافت را بر تن داشتند، مدام علیه مارک کوکوریا سوت می‌زدند. کافی بود او توپ را لمس کند تا صدای سوت شنیده شود. موضوعی که رسانه‌های آلمانی به آن واکنش نشان دادند و از سوت‌های مداومی که هواداران آلمانی در مونیخ علیه مارک کوکوریا سر دادند، انتقاد کردند. کیکر، صریح‌تر از همه، واکنش آلمان‌ها را «شرم‌آور، احمقانه و برخلاف ایده بازی جوانمردانه» توصیف کرد. این رسانه معتبر آلمان تأکید کرد حذف آلمان «تقصیر دفاع چپ اسپانیا نیست، بلکه تفسیری کاملاً اشتباه از قانون دست توسط داور انگلیسی بود که در سال‌های اخیر بسیار پیچیده بوده است.» کیکر نوشت: «هواداری که این‌طور رفتار می‌کند و مدام علیه بازیکنی که 90 دقیقه برای کشورش می‌جنگد، سوت می‌زند، بازی جوانمردانه را درک نکرده و رفتاری ناشایست از میزبانی دارد. شایسته است مردم برلین در روز فینال با رفتاری متفاوت از دل کوکوریا در بیاورند.» کانال تلویزیونی NTV آلمان نیز هوادارانی که علیه کوکوریا سوت زدند را بازنده و میزبانی بد توصیف کرد. عذرخواهی روزنامه WELT نیز جالب بود. اولف پوشارت (سردبیر) در مقاله‌ای با تیتر «ما متأسفیم اسپانیایی‌های عزیز»، از کوکوریا و همه اسپانیایی‌ها عذرخواهی کرده است. متن مقاله کاملاً به زبان اسپانیایی نوشته شده است.

 

جوان‌ترین تیرانداز المپیک

چین و هند با 21 تیرانداز بیشترین تعداد را در المپیک 2024 پاریس دارند.
بعضی کشورها یک تیرانداز دارند که با شروع رقابت‌های المپیک، 342 تیرانداز در 432 خط استارت شرکت خواهند کرد.
نینو سالوکوادزه گرجستانی 55 ساله تیرانداز 25 متر تپانچه زنان در دهمین المپیک به صورت متوالی شرکت می‌کند، درست مثل رکورد حضور یان میلار، سوارکار کانادایی. سالوکوادزه در المپیک 2016 ریو اولین مادری لقب گرفت که با پسرش هم‌تیم بود و در پاریس مسن‌ترین تیرانداز نیست و لئونل مارتینز 60 ساله ونزوئلایی مسن‌ترین شناخته شد.
محمد بیرانوند 15 ساله تیرانداز اهداف پروازی ایران، در نبود امیلی جاگی 15 ساله که سهمیه تفنگ 50 متر را گرفت، اما جایی در تیم سوییس ندارد، جوان‌ترین تیرانداز در بازی‌های پاریس لقب گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی