80 درصد درآمد بلیت فروشی لیگ در حساب باشگاه‌ها

 اکبر شکاری خزانه‌دار سازمان لیگ فوتبال در خصوص شرایط مالی باشگاه‌ها و تبلیغات محیطی توضیح داد: «درآمدها و هزینه‌های این سازمان کاملاً شفاف و مستند است چرا که به صورت سالانه صورت‌های مالی این سازمان توسط اعضای محترم هیأت رئیسه و حسابرس مستقل و سازمان‌های امور مالیاتی و تأمین اجتماعی حسابرسی و رسیدگی می‌شود. همچنین گزارش حسابرسی صورت‌های مالی در مجمع سازمان لیگ ارائه می‌شود. این سازمان به تمامی ذینفعان خود همچون فدراسیون، باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ یک و همچنین هیأت‌های فوتبال استانی، بابت حساب‌های فی‌مابین و صحت و سقم درآمدهای تخصیص یافته طبق وظیفه پاسخگو است. در این ارتباط طبق سنوات گذشته در هفته جاری و هفته آینده جلسه‌ای با خزانه‌دارها، معاونان و مدیران مالی باشگاه‌های لیگ برتری در خصوص ‌شفافیت حساب‌های فی مابین و تسهیم درآمدهای تبلیغات محیطی خواهیم داشت و مستندات تحویل آنها خواهد شد.»
 خزانه‌دار سازمان لیگ در ادامه می‌گوید: «در خصوص درآمدهای تبلیغات محیطی، درآمدها کاملاً شفاف و طبق آیین‌نامه به ذینفعان تسهیم می‌شود. اخیراً برخی از افراد بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص تبلیغات محیطی اظهار نظر می‌کنند که کاملاً خلاف واقع است زیرا هیچگونه تغییری در اجرای تبلیغات محیطی انجام نشده و مانند روال قبل انجام می‌شود و احتمال دارد برخی دوستان ما دچار سوءتفاهم شده باشند زیرا در دستورالعمل ناظر بر قراردادها در ماده ۴۱ آن اشاره به تبلیغات محیطی شده که این موضوع مسأله جدیدی نیست زیرا طبق ماده ۲۲ آیین‌نامه مسابقات مصوب ۱۳۹۸ و آیین‌نامه لیگ برتر این موضوع طبق سنوات قبل انجام می‌شود و در این دستورالعمل تأکید بر مصوبات قبل شده بنابراین ۷۵درصد تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها تعلق دارد که طبق دستورالعمل و مستندات موجود در سازمان لیگ به آنها پرداخت می‌شود.»
 شکاری در مورد درآمد بلیت فروشی توضیحاتی دارد: «در ارتباط با بلیت‌فروشی هم نحوه تسهیم به این صورت است که ۱۰درصد فدراسیون فوتبال، ۵درصد سازمان لیگ، ۵درصد هیأت فوتبال برگزارکننده و ۸۰درصد سهم باشگاه‌ها است. همچنین هزینه‌های باشگاه‌های لیگ برتری همچون حق عضویت شرکت در مسابقات(ورودیه)، جرایم انضباطی، پزشکی و... از حساب فی‌مابین پرداخت و باشگاه‌های لیگ برتری هیچ پرداختی طی سال‌های گذشته بابت موضوعات فوق نداشته‌اند. بنابراین سازمان لیگ سازمانی شفاف است که همواره تعاملی مثبت و سازنده با باشگاه‌های فوتبال دارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی