خبر

شمشیربازان سابر در اردوی فرانسه
تیم ملی شمشیربازی سابر ایران قبل از المپیک در پاریس با تیم‌های فرانسه میزبان و مصر اردوی مشترک  می‌زند. به گفته پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی، ملی‌پوشان ایران که در پاریس برای دومین بار دوئل در المپیک را تجربه می‌کنند، نمی‌خواهند دست خالی به تهران برگردند. به همین خاطر طبق برنامه فخری تیم از 26 تیر تا 3 مرداد برای 9 روز در پاریس با دو تیم ملی مصر و فرانسه هم تمرین می‌کند و هم مسابقه تدارکاتی انجام می‌دهد. تیم ملی سابر ایران با سقوط یک پله‌ای و ایستادن روی پله نهم رنکینگ جهانی، رقابت‌های تیمی المپیک را با مسابقه با امریکا شروع می‌کند.


ساعی: برای دختران خوشحالم
تیم‌های ملی تکواندو مردان و زنان ایران بعداز قهرمانی در جام جهانی کره بامداد دیروز با استقبال محمد معانی معاون اداره کل استعدادیابی و توسعه ورزش همگانی وزارتخانه، مسئولان فدراسیون تکواندو و پیشکسوتان به ایران برگشتند. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در مورد قهرمانی مردان و زنان ایران در جام جهانی تکواندو گفت: «خوشحالم که تیم مردان‌مان با میانگین سنی متفاوت و جوان توانستند ما را روسفید کنند و قهرمانی به دست آورند. در کادرمان هم تغییراتی داشتیم که خوشبختانه منجربه قهرمانی شد.» رئیس فدراسیون تکوندو ادامه داد: «با وجود قرعه بد و برخورد با میزبان و در ادامه رقابت با تیم قدرتمند مراکش، دختران‌مان عالی بودند و خوشحالم که اولین قهرمانی جام جهانی‌ برای زنان ایران به دست آمد. وقتی خوشحالی آنها را دیدم، خستگی‌ام در رفت و باعث شد پرانرژی‌تر به کار ادامه دهم. با جوانگرایی‌های انجام شده سعی کردیم برای آینده نسل‌سازی کنیم که این اتفاق خوبی است چون باعث می‌شود دیگر برای آینده نگرانی بوجود نیاید.»


قضاوت داوران کشتی در آلبانی  
با اعلام اتحادیه جهانی کشتی 3داور درجه S1 ایران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی و نوجوانان قضاوت می‌کنند. محمد مصلایی‌پور و سعید عباسی برای قضاوت در رقابت‌های جهانی کشتی بزرگسالان در اوزان غیرالمپیکی که در آلبانی برگزار می‌شود، دعوت شدند. کامران سلطانی‌زاده نیز برای قضاوت در رقابت‌های جهانی کشتی نوجوانان در اردن دعوت شد.


منصوریان ممنوع‌الورود شد
قوانین فدراسیون جهانی ووشو، شهربانو منصوریان را به بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا ممنوع‌الورود کرد. شهربانو منصوریان، کاپیتان باتجربه تیم ملی ووشوی بانوان ایران، ممکن است طبق قوانین فدراسیون جهانی ووشو که فعالیت حرفه‌ای ساندا تا سن 40سالگی مجاز است، غایب بزرگ تیم ملی ووشوی زنان ایران در بازی‌های آسیایی ناگویا باشد. منصوریان متولد 1364 است، موقع برگزاری بازی‌های آسیایی ناگویا در شهریور 1405 به سن 40 سالگی خواهد رسید. او قبلاً در سه دوره بازی‌های آسیایی (2014، 2018 و 2022) حضور داشته و در دو دوره اخیر موفق به مدال نقره و برنز شده است. با خداحافظی الهه منصوریان در سال گذشته و شرایط سنی شهربانو به نظر می‌رسد تنها سهیلا منصوریان از بین خواهران منصوریان فرصت حضور در بازی‌های آسیایی را داشته باشد. منصوریان در حاشیه مسابقات اخیر با مسئولان فدراسیون جهانی نیز صحبت کرده است، اما به نظر نمی‌رسد تغییری در قوانین صورت بگیرد. این خبر ناامیدکننده‌ای برای هواداران و جامعه ووشوی ایران است که شاهد درخشش شهربانو منصوریان در سال‌های گذشته بوده‌اند. باید منتظر ماند و دید که آیا راه‌حلی برای این مشکل وجود خواهد داشت یا خیر.
 

 قهرمانی اصفهان در هندبال ساحلی
مسابقات هندبال ساحلی و انتخابی تیم ملی با قهرمانی تیم هیأت اصفهان به پایان رسید. این مسابقه ۱۳ تا ۱۵ تیرماه در رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان به میزبانی زمین ساحلی ناژوان اصفهان برگزار شد که در نهایت نماینده اصفهان به قهرمانی رسید. در رده سنی بزرگسالان ۸ تیم پرواز هوانیروز، آراتایل اصفهان، فجر کنگان، شهرداری انزلی، ساری، سوکت سبزوار، هیأت اصفهان و دولت‌آباد حضور داشتند که تیم هیأت اصفهان در ضربات پنالتی آراتایل را شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت. در رده سنی‌ نوجوانان نیز ۱۱ تیم حاضر شدند که تیم آراتایل در جایگاه نخست ایستاد و تیم‌های آیسک خراسان جنوبی و دولت‌آباد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
 

 حمید سوریان به المپیک می‌رود
دارنده 7 نشان طلای کشتی فرنگی المپیک و جهان تیم‌های ملی کشتی ایران در المپیک پاریس را همراهی خواهد کرد. تیم ملی کشتی فرنگی با هدایت حسن رنگرز و با سهمیه کامل در رقابت‌های المپیک شرکت می‌کند و شنیده‌ها حاکی از آن است که حمید سوریان صاحب 7 مدال طلای المپیک و جهان که در ابتدای فدراسیون علیرضا دبیر سمت نایب‌رئیسی را برعهده داشت نیز یکی از همراهان کشتی در بازی‌های المپیک خواهد بود که قطعاً می‌تواند علاوه بر مسائل روحی_روانی، در بحث فنی نیز کمک تیم‌های ملی باشد. سوریان تجربه حضور در المپیک‌های 2008 پکن، 2012 لندن و 2016 ریو را دارد که یکی از سه طلایی تیم محمد بنا در المپیک 2012 لندن بود.

جستجو
آرشیو تاریخی