مصاحبه و خبر

پرویز مظلومی: باید ببینیم نکونام چه بازیکنی را می‌خواهد
پرویز مظلومی پیشکسوت استقلال درباره بازیکنان این تیم برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر می‌گوید: «باید ببینیم لیست جدید جواد نکونام چیست و باشگاه باید با لیست نکونام جلو برود. اگر قرار باشد خارج از لیست جلو برود دوباره با همان مشکلاتی که در فصل گذشته مواجه شدیم و استقلال از آن مسأله متضرر شد مواجه خواهیم بود امیدوارم امسال شاهد مشکلات سال گذشته نباشیم. باید ببینیم مربی چه بازیکنی را می‌خواهد. من که نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر کنم. مربی روی سیستمی که کار می‌کند بر اساس آن بازیکن جذب می‌کند. ما نمی‌توانیم به مربی بگوییم فعلاً بازیکن را با توجه به بودجه‌ای که هست جذب کند. اگر آن بودجه را بخواهیم صرف جذب چند بازیکن خارجی کنیم دست‌مان بسته است، بودجه ناچیز است و الان نیز قیمت‌ها خیلی بالا رفته است.»
مظلومی در پاسخ به این پرسش که مگر قرار نبود با آمدن هلدینگ مشکل بودجه استقلال حل شود، این طور می‌گوید: «بودجه حل است و مشکل خاصی وجود ندارد، بودجه سقف دارد و سقف آن ۴۲۰ میلیارد است و باید طبق سقف بازیکن جذب کنیم. اگر قرار است خلاف کنیم فاتحه آن خوانده شده است. نرخی در خصوص جذب برخی از بازیکنان شنیده‌ام که حدود ۱۰۰ میلیارد است. البته حق بازیکنان ما است که از لحاظ زندگی و آینده تأمین باشند اما این قیمت‌ها واقعی نیستند.»
 

حامدی‌فر در لیست زیر25 ساله‌ها
اگر قرارداد حامدی‌فر با استقلال تمدید شود، او جزو بازیکنانی خواهد بود که در گروه 25 ساله‌ها قرار خواهد گرفت. براساس تقسیم‌بندی جدید سازمان لیگ، گروهی از بازیکنان در دسته 25 ساله‌ها قرارخواهند گرفت، گروهی 23 ساله و گروهی هم بزرگسال که حامدی‌فر در صورت تمدید قرارداد با استقلال جزو بازیکنان 25 ساله خواهد بود.


فیفا منعی برای بازی کردن یامگا ندارد
در روزهای اخیر درباره یامگا مهاجم تأثیرگذار آبی‌پوشان که در حادثه‌ای دچار مصدومیت از ناحیه چشم شد و ادامه بازی‌ها را از دست داد، مطالبی منتشر شد و در نهایت استقلالی‌ها قصد دارند او را از لیست تیمشان خارج کنند. البته استقلالی‌ها بازی کردن این بازیکن را منوط به استعلام از فیفا کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد این موضوع برای فیفا حل شده است و مشکلی برای یامگا وجود ندارد چرا که در مقدماتی جام جهانی سال 1994، دیوید گوالتیری مهاجم تیم ملی سن مارینو در بازی با انگلیس گل نخست بازی را در ثانیه هشتم به ثمر رساند. هرچند انگلستان آن مسابقه را با زدن ۷ گل با پیروزی به پایان برد اما همان تک‌گل مانع صعود انگلیس به جام جهانی شد. نکته کجاست؟ بازیکنی که جام جهانی را از انگلیس گرفت، تنها یک چشم داشت و به همین صورت برای تیم ملی کشورش به میدان رفته بود و فیفا مشکلی برای این موضوع نداشت.


اولویت با تشکیل تیم بانوان
براساس ابلاغیه‌ای که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شده، تیم‌های حرفه‌ای حاضر در لیگ برتر باید تیم بانوان تشکیل دهند. در همین راستا مدیران باشگاه استقلال طرحی برای تشکیل تیم بانوان نیز مد نظر دارند که حداکثر تا یک ماه آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد. با تأسیس تیم فوتبال بانوان استقلال، عملاً شرط کنفدراسیون محقق می‌شود و دیگر هیچ شایعه و شائبه‌ای پیرامون حضور آبی‌پوشان در لیگ نخبگان آسیا در کار نخواهد بود. باید دید مدیران استقلال چه زمان این اقدام را عملی خواهند کرد.
 

فسخ با گلر بوسنیایی
باشگاه استقلال قرارداد دروازه‌بان خارجی خود را فسخ کرده است. باشـگاه استقلال اخیراً با دروازه‌بان خارجی قرارداد امضا کرده بود اما به دلیل اینکه قرار است حسینی دوباره به این تیم بازگردد، با پرداخت مبلغی این قرارداد فسخ شده است. موضوع فسخ قرارداد با دروازه‌بان خارجی البته ارتباطی با مخالفت نکونام نداشته و براساس خبرهایی که به دست ایران ورزشی رسیده مدیران استقلال شخصاً چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی