نبی، سرپرست تیم ملی در گفت‌و‌گو با «ایران ورزشی»:

اولویت لیگ نیست، تیم ملی است

محمد محمدی سدهی
خبر‌نگار

 
تیم ملی فوتبال درحالی مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 را در پیش دارد که در مسیر رویارویی با تیم‌های همگروهی‌اش (قطر، ازبکستان، قرقیزستان، کره‌شمالی و امارات) با برخی چالش‌ها مواجه است.
 آماده‌سازی و تجهیز ورزشگاه آزادی به VAR، برنامه پرفشار سال پیش‌رو با توجه به برگزاری لیگ برتر، لیگ نخبگان و جام حذفی و همچنین مشکلات مالی از جمله چالش‌های تیم ملی است که نمی‌توان به سادگی از آنها عبور کرد.
 بر همین اساس «ایران ورزشی» با مهدی محمدنبی، سرپرست تیم ملی در خصوص این مسائل صحبت کرد که صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانیم.
قرعه‌کشی مرحله سوم درحالی انجام شد که کارشناسان اعتقاد دارند تیم ملی در گروه آسانی قرار گرفته، شما هم چنین نظری دارید؟
به هیچ وجه نمی‌توان حریفان تیم ملی را ساده دانست چرا که این تیم‌ها در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال داشتند.
 دیگر نمی‌توان از آنها به عنوان حریفان درجه دوم و سوم یاد کرد به این دلیل کار سختی در پیش داریم اما ضمن احترام به همه رقبا تلاش می‌کنیم کار سخت‌مان را با نتایج خوب جبران کنیم.
وضعیت تیم ملی را چطور می‌بینید؟
الحمدلله شرایط تیم ملی خوب است اما همان‌گونه که گفتم کارمان آسان نیست.
 در همین مسابقات یورو می‌بینیم که تیم‌های بزرگ چطور برابر تیم‌های به اصطلاح ضعیف‌تر غافلگیر می‌شوند. درحال حاضر تیم‌ها به همدیگر نزدیک شده‌اند به حدی که دیگر نمی‌توان یک بازی را آسان و یک بازی را سخت دانست.
تیم ملی در این مسیر با چالش‌هایی مواجه است که یکی از این چالش‌ها الزام ای‌اف‌سی بر استفاده از VAR است و یکی دیگر هم مرمت ورزشگاه آزادی است. این موضوع به کجا رسیده است؟
خوشبختانه VAR و تجهیزات آن درحال حاضر در استادیوم آزادی مستقر است که جا دارد از مسئولان شرکت تجهیز و همین‌طور وزیر ورزش و جوانان تشکر ویژه‌ای داشته باشم.
 درخواست من از مسئولان این است که در مدت باقیمانده تا شهریورماه، نسبت به مرمت و بازسازی استادیوم آزادی تلاش ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم و حضور هواداران تیم ملی را هم داشته باشیم. در واقع هر تیمی نتواند این شرایط را فراهم کند از میزبانی در کشورش محروم می‌شود.
تقویم مسابقات یکی دیگر از موضوعاتی است که تیم ملی با آن مواجه است، آیا در این خصوص تیم ملی به مشکل برنمی‌خورد؟
طبق سال‌های گذشته جلساتی با حضور قلعه‌نویی، کشوری‌فرد و بهاروند برگزار خواهیم کرد.
 مشخصاً اولویت‌مان، مسابقات تیم ملی است و براساس تقویم تیم ملی برنامه‌ریزی مسابقات لیگ را انجام می‌دهیم. تلاش همه بر این است که مسابقات تیم‌های باشگاهی با تیم ملی تداخل نداشته باشد.
یکی دیگر از موضوعات، مشکلات مالی است و این مشکل همیشه وجود داشته، اکنون هم تیم ملی مشکلات مالی دارد؟
طبیعتاً این تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌ها ی انتقال ارز از فیفا سختی‌های ما را بیشتر می‌کند اما امیدواریم با حمایت و درایت مهندس کیومرث هاشمی، وزیر ورزش این مشکل را نداشته باشیم.
در هر حال تیم ملی برای موفقیت و رسیدن به هدف، نیازمند همکاری و تعامل و حمایت دولت است و امیدواریم همه در این مسیر به ما کمک کنند تا بتوانیم در رسیدن به هدف‌مان موفق باشیم.
آیا تیم ملی بازی‌های دوستانه خواهد داشت؟
براساس تقویم فشرده نمی‌توانیم هیچ بازی دوستانه‌ای داشته باشیم. بازی‌های تیم ملی در فیفا‌دی برگزار خواهد شد.

 

برش

درخواست تاج برای برگزاری لیگ  در آخر هفته‌ها

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در حاشیه جلسه چهارم ستاد آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای لیگ بیست‌وچهارم در رابطه با زمان بازی‌ها با مسئولان سازمان لیگ صحبت کرد. او در رابطه با این موضوع به کشوری‌فرد، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ تأکید کرد که اولویت برگزاری بازی‌های لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه باشد. کشوری‌فرد هم در پاسخ به درخواست رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که سازمان لیگ تلاش می‌کند تا به این شکل برنامه‌ریزی داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی