مصاحبه و خبر

انوشیروانی: با کمک وزیر
مشکلات مالی را حل کردیم
 رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به حضور وزیر ورزش و معاونانش در اردوی تیم ملی یک ماه قبل از شروع رقابت وزنه‌برداران در المپیک پاریس واکنش نشان داد. سجاد انوشیروانی با اشاره به بازدید وزیر ورزش و جوانان گفت: «واقعاً باید از وزیر ورزش و معاونانش که در اردوی تیم ملی حاضر شدند تا حمایت خود را از وزنه‌برداری به عنوان یک رشته مدال‌آور در المپیک نشان بدهند، تشکر می‌کنم. اتفاق بسیار خوبی افتاد و کیومرث هاشمی برای اولین‌بار از کمپ بازسازی شده تیم ملی بازدید کرد. شرایط کمپ تیم ملی تحسین وزیر را به دنبال داشت. خوشبختانه بچه‌ها نیز در حضور وزیر وزنه‌های خوبی زدند و امیدواریم اتفاقات خوبی را در المپیک رقم بزنند. همچنین جوانگرایی خوبی در تیم ملی صورت گرفته و یک نسل جدید آمده‌اند که اولین بازخورد آن را در مسابقات جهانی بحرین خواهیم دید.»
او با اشاره به حمایت‌های مالی وزارت ورزش از وزنه‌برداری و افزایش بودجه فدراسیون ادامه داد: «تا الان هر مشکلی وجود داشته، با کمک وزیر و معاونانش حل شده و این جای تشکر دارد. بودجه فدراسیون هم با افزایش مواجه شده، اما نه به اندازه برخی دیگر از فدراسیون‌ها. این افزایش بودجه مربوط به موضوع مالیات بخش خصوصی است و امیدواریم که در وزنه‌برداری هم شرایط بهتری را داشته باشیم.»


کاتای تیمی به جام جهانی رسید
اسم تیم ملی کاتای مردان ایران در لیست تیم‌های تأیید شده برای جام جهانی کاراته 2024 اسپانیا به چشم می‌خورد. طبق فهرست فدراسیون جهانی کاراته تیم ایران در بخش کاتای تیمی مجوز حضور در این پیکارها را بدست آورد. کاراته‌کاهای ایران آبان‌ماه سال قبل در مسابقات قهرمانی جهان مجارستان سهمیه گرفتند. 80تیم در جام جهانی کاراته باید حضور داشته باشند که تاکنون 68 تیم جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورده‌اند و 12 تیم مانده بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین
(30 شهریور تا یک مهر) مشخص می‌شوند. این مسابقات 22 تا 24 آذرماه در پامپلونای اسپانیا برگزار می‌شود.


ترکیب جودوکاران اعزامی به
کاپ آسیا مشخص شد
 تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان پسر راهی کاپ آزاد آسیا می‌شوند.
رقابت‌های نوجوانان ۱۴ و ۱۵ تیرماه  به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود و نوجوانان فردا برای حضور در این مسابقات راهی این کشور خواهند شد.
رقابت‌های رده سنی جوانان  ۱۶ و ۱۷ تیرماه برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو پسران نیز ۱۴ راهی آلماتی خواهد شد. در وزن ۵۵- کیلوگرم امیرعباس رحیمی، در وزن ۶۶- کیلوگرم متین عبادی و در وزن ۹۰+ کیلوگرم علیرضا نیک‌سرشت و محمدمهدی مظلومی.
در رده نوجوانان و وزن ۶۰-کیلوگرم، مهدی قرقاش در وزن 66- کیلوگرم،علی تقی زاده در وزن 66- کیلوگرم،  حسین بخشی در وزن 73-کیلوگرم، الیاس پرهیزگار در وزن 81-کیلوگرم، امیرعباس چوپان و محمدجواد محبی در وزن 90-کیلوگرم، محمدحسین یاقوتی و علیرضا نیک‌سرشت در وزن  100-کیلوگرم و امیرعباس موحد در وزن 100+ کیلوگرم جودوکاران رده سنی جوان هستند که به این مسابقات عازم می‌شوند.


چهارمی تیم بسکتبال دختران
در کاپ آسیا
تیم بسکتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران با باخت مقابل ساموا سومی کاپ آسیا را از دست داد؛ با نتیجه ۶۴ - ۵۹. تیم ایران در مرحله مقدماتی ساموا را شکست داده بود اما در رده‌بندی از پس آن برنیامد تا بدون مدال به تهران برگردد. هلیا هودنه با ۱۸ امتیاز و ۸ ریباند و ساناز لشکری با ۲۱ امتیاز و ۷ریباند بیشترین کارایی را برای تیم ایران داشتند. مسابقات دستهB کاپ آسیا به میزبانی چین برگزار شد و تیم‌های لبنان و فیلیپین فینال را برگزار کردند که فیلیپین قهرمان شد.
 

 ۱۶ هندبالیست در اردوی تیم ملی
دومین اردوی تیم ملی هندبال برای بازی‌های آسیایی داخل سالن تایلند امروز شروع می‌شود. مجید رحیمی‌زاده سرمربی تیم ملی، بهنام گلابی، رضا عزتی، امیرحسین فیروزبخت، حسین جهانی، آرمان رحمانی، مصطفی شیرازی‌مقدم، احسان بذرافکن، سعید علوی، سعید علی‌اکبری، رضا قاسمیان، فؤاد فرهادی، میلاد قلندری، کیارش طاهری، طاها شکوهی‌پور، رضا شجاعی و محمد سنجری‌پور را در اردوی چهارروزه تمرین می‌دهد. اولین اردو با حضور ۱۹ بازیکن از ۲۱ تا ۲۷ خرداد در تهران برگزار شد و بعد از آن تیم ملی به اردوی تدارکاتی ترکیه رفت. هندبالیست‌ها در ترکیه دو دیدار دوستانه برگزار کردند که در هر دو دیدار نتیجه را به ترکیه واگذار کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی