صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و دو - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و دو - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

استقلال خوزستان نیم فصل دوم از خواب بیدار شد

قصه تکراری فرار از سقوط

حسین برزگر
خبر‌نگار

6 شکست متوالی
استقلالی‌های خوزستان بازی‌ها را با تک امتیاز کسب شده مقابل شمس‌آذر قزوین شروع کردند، اما بعد از آن، شاگردان پورموسوی روزهای سختی را سپری کردند و برای رسیدن به امتیاز بعدی، شش هفته منتظر ماندند. آنها در هفته‌های دوم تا هفتم به مصاف تیم‌های آلومینیوم اراک، تراکتور، استقلال، ذوب‌آهن، فولاد و پیکان رفتند و هر شش بازی را باختند. این شش باخت متوالی برای استقلالی‌های خوزستان رکورد جدیدی بود تا اینکه در هفته هشتم توانستند دومین امتیاز را مقابل صنعت‌نفت به دست بیاورند.
 نیمه‌دوم‌های ضعیف
شاگردان پورموسوی در 30 بازی 42 گل دریافت کردند اما نکته قابل تأمل اینکه آنها 23 گل را در 30 دقیقه پایانی خورده‌اند، یعنی بیش از 50 درصد، این آمار به هیچ‌وجه اتفاقی نبوده و حتماً دلایل فنی زیادی داشته است.
 
اخراج موقت طیبی
محمد طیبی مدافع باتجربه استقلال خوزستان برای سه بازی متوالی جایی در ترکیب تیمش نداشت. او مدعی شده بود که چند سگ به او حمله کرده و زخمی شده است اما سیروس پورموسوی سرمربی تیم اعتقاد دیگری داشت: «اصلاً قضیه این نیست که به این صورت مطرح شده است؛ پیش از اینکه به اردو برویم، یک جلسه تمرینی در سالن بدنسازی داشتیم که آقای طیبی به تمرین نرفت و بعد هم به باشگاه رفت و عنوان کرد، یکی از اقوام‌مان فوت کرده است و می‌خواهم در مراسم خاکسپاری او حاضر شوم. با توجه به شرایطی که برایش پیش آمده بود، باشگاه نیز ضمن ابراز همدردی با آقای طیبی، درخواست وی را برای اخذ مرخصی پذیرفت.»
 
انتقال کعبی به عراق
عقیل کعبی مدافع تیم استقلال خوزستان پس از پایان مسابقات نیم‌فصل راهی لیگ عراق و تیم کربلا شد. او در هفت بازی به میدان رفت و در مجموع 498 دقیقه در زمین بود: «نمی‌گویم لیگی قوی‌ است، ولی مطمئن باشید جای پیشرفت دارد. از زمین بازی و تمرین تا توپ بازی که استاندارد است را دارند و امسال به لیگشان ویدیو چک اضافه کردند. من بازیکنی نیستم که تبلیغ خاصی رویم باشد و همیشه با زحمت در این فوتبال پیش‌رفته‌ام و امیدوارم در عراق کارم را برای تیمم خوب انجام بدهم.»
 
آقایی‌پور، مؤثرترین بازیکن
جواد آقایی‌پور در 29 بازی تیمش به میدان رفت و در حضور 2435 دقیقه‌ای‌اش 10 گل زد و سه پاس گل داد. همین عملکرد باعث شد تا تیم‌های همیشه مدعی لیگ سراغش بروند اما مهاجم جوان استقلال خوزستان تصمیم گرفته فوتبالش را در کشور روسیه ادامه دهد.
 
خارجی‌های به درد بخور
استقلال خوزستان نیم‌فصل را با ایستادن در انتهای جدول به پایان رساند. پورموسوی می‌دانست با ادامه این روند شانس زیادی برای بقا در لیگ نخواهند داشت. به همین دلیل چهار بازیکن خارجی به خدمت گرفت که در اکثر بازی‌های نیم‌فصل دوم به زمین رفتند و و مثمرثمر هم بودند. البته این تیم محمد آبشک را هم جذب کرد و این هافبک توانست از هفته بیست و دوم در ترکیب آبی‌های اهواز قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی