صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و یک - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و یک - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

عملکرد پر نوسان تیم شجاعی در داخل و خارج از خانه

بی‌خطر، شبیه هوادار

حسین برزگر
خبر‌نگار

برکناری فکری
هوادار فصل را با محمود فکری به عنوان سرمربی آغاز کرد. کسب چهار امتیاز از دو بازی ابتدایی بسیار امیدوارکننده به نظر می‌آمد. اما از بازی سوم مقابل آلومینیوم اراک و قبول شکست خانگی شرایط تغییرکرد. به طوری که در شش بازی بعدی هم رنگ پیروزی را ندیدند. فکری در آبادان، صنعت نفت را شکست داد اما پس از آن با تحمل سه شکست متوالی مقابل ملوان، پرسپولیس و سپاهان از سمت خود برکنار شد. هوادار در 13 مسابقه‌ای که فکری را روی نیمکت داشت، 10 امتیاز به دست آورد.

مصدومیت بدموقع قاسمی‌نژاد
 قاسمی‌نژاد یکی از مؤثرترین بازیکنان هوادار با زدن 4 گل و 2 پاس گل در بازی مقابل ملوان (هفته یازدهم) مصدوم شد و تا پایان نیم‌فصل بازی‌ها را از دست داد. با شروع دوباره تمرینات هوادار برای نیم‌فصل دوم در جزیره کیش، امین قاسمی‌نژاد دوباره پا به توپ شد و در 11 بازی نیم‌فصل دوم برای تیمش به میدان رفت.
 
شجاعی دومین سرمربی هوادار
بعد از جدایی فکری از هوادار آنها مدت کمی را بدون سرمربی سپری کردند و بلافاصله در بازی بعدی مسعود شجاعی هدایت این تیم را در بازی نساجی به عهده گرفت. شجاعی در دو بازی پایانی نیم‌فصل ۴ امتیاز کسب کرد. آنها در هر بازی اگر شکست که می‌خوردند فوتبال شناوری را ارائه می‌دادند. این مربی جوان حالا در کلاس‌های مربیگری هم شرکت کرده و به نظر می‌رسد انگیزه‌های زیادی برای درخشش در این
عرصه دارد.
 
بدون بازیکن خارجی
هوادار را هم باید به لیست تیم‌های بدون بازیکن خارجی اضافه کرد. 33 بازیکن برای این تیم در لیگ بیست و سوم به میدان رفتند که در میان آنها نام هیچ بازیکن خارجی قرار نداشت.
 
حذف مقابل گل‌گهر
تیم هوادار در اولین بازی حذفی‌اش در مرحیه یک‌شانزدهم نهایی تیم لیگ برتری استقلال خوزستان را با تک‌گل امین قاسمی‌نژاد در دقیقه 87 شکست داد. آنها در مرحله بعد تیم لیگ یکی مس سونگون را با نتیجه 3-1 و با گل‌های شجاعیان، عبداللهی و مرادی شکست دادند. تک‌گل حریف هم توسط ادریس رحمانی بازیکن هوادار (گل به خودی) زده شد. در مرحله یک چهارم نهایی میهمان گل‌گهر سیرجان بودند ولی شاگردان مسعود شجاعی با یک بازی دور از انتظار و قبول شکست سنگین 5-0 از گردونه رقابت‌های جام حرفی کنار رفتند.
 
پایانی ضعیف
تیم هوادار از پنج بازی پایانی‌اش سه شکست، یک تساوی و یک پیروزی را به دست آورد. ظاهراً بازیکنان این تیم خیال‌شان از بقا راحت بود و انگیزه لازم را نداشتند. به خصوص در دو بازی پایانی مقابل نساجی و استقلال خوزستان که به ترتیب دو شکست 5-0 و 3-1 را متحمل شدند.
 
شجاعیان مؤثرترین بازیکن
کریم اسلامی و امین قاسمی‌نژاد جزو بهترین‌های هوادار در لیگ بیست‌وسوم بودند که هرکدام پنج گل هم برای تیم‌شان زدند و اولی 4 و دومی 3پاس گل دادند. اما مؤثرترین بازیکن این تیم داریوش شجاعیان بود. هافبک هوادار در 1479 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت شش گل زدو یک پاس گل هم داد.
 
هوادار، متوسط اما یکدست
از همان ابتدای فصل و باتوجه به بضاعتی که این تیم داشت انتظار قهرمانی یا کسب سهمیه از آنها نبود. اما در عوض تیم یکدستی نشان دادند. حداقل آمار این را می‌گوید چون از 15 بازی خانگی 15 امتیاز و از 15 بازی خارج از خانه هم 14 امتیاز کسب کردند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی