بازتاب‌های یورو

گریه بازیکن هلند بعد از نمایش ضعیف

در بازی هلند و اتریش که با نتیجه ۳-۲ به نفع اتریش به پایان رسید، صحنه‌های احساسی زیادی به وقوع پیوست. یکی از این صحنه‌ها مربوط به تعویض زودهنگام‌ جویی فیرمن بود. این هافبک باشگاه پی‌اس‌وی آیندهوون، پس از تنها ۳۶ دقیقه بازی تعویض شد. او در این مدت چندین اشتباه مرتکب شد. او ۵۵ درصد از توپ‌های خود را از دست داد (۱۶/۲۹) و تنها ۴۷ درصد از پاس‌هایش به مقصد رسید (۹/۱۹). به همین دلیل، رونالد کومان، سرمربی تیم ملی هلند، چاره‌ای جز تعویض زودهنگام فیرمن نداشت.
وقتی شماره فیرمن روی تابلو داور چهارم نمایش داده شد، او به آرامی از زمین خارج شد. پس از خروج از زمین، فیرمن کاملاً خسته و ناراحت بود و حتی روی نیمکت چند قطره اشک ریخت. او صورت خود را با یک لباس گرمکن پوشاند و تنها وقتی که برخی از هم‌تیمی‌هایش او را دلداری دادند، کمی آرام شد.
رافائل فن‌درفارت، بازیکن سابق هلند، در بین دو نیمه در تلویزیون هلند گفت: «برای‌ جویی فیرمن متأسفم. خوشحال شدم که او تعویض شد، زیرا واقعاً دیدن بازی او بسیار ناراحت‌کننده بود.»
پس از بازی، کومان در مصاحبه‌ای درباره عملکرد فیرمن گفت: «نمی‌دانم چگونه این اتفاق افتاد.»
آیا او توضیحی برای این موضوع داشت؟ «باید خودتان از او بپرسید.»
کومان ادامه داد: «احساس کردم باید کاری انجام دهم. برای همین اینجا هستم. همچنین درک می‌کنم که این لحظه چقدر برای او دردناک است. می‌توانستم تغییرات بیشتری ایجاد کنم، اما فکر می‌کنم به‌عنوان یک مربی باید وقتی در نیم ساعت اول این‌گونه بازی می‌کنیم و توپ‌های زیادی را از دست می‌دهیم، دخالت کنم. البته، ‌جویی فقط یکی از دلایل این موضوع بود.»

 

حمله پشه‌ها به میزبان یورو

شاگردان یولیان ناگلزمن با راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی، هیاهوی زیادی در کشورشان به پا کردند اما در اقامتگاه خود با هجوم حشرات موذی روبه‌رو شدند و چندان احساس راحتی نمی‌کنند. در این میان، مانوئل نویر دروازه‌بان کهنه‌کار این تیم، مجبور شد همه جا پشه‌بند ببندد تا از نیش حشرات دور بماند و گفت: «باید همیشه در هنگام تماشای بازی‌ها در کنار استخر، پشه‌بند بسته شود.»
ناگلزمن نیز عنوان کرد: «با هجوم غیرطبیعی پشه‌ها روبه‌رو شدیم و اگر نتوانیم آنها را مهار کنیم، مجبور می‌شویم به داخل برویم و در فضای باز نمانیم.»
سیل در جنوب آلمان و گرمای ناگهانی، باعث افزایش حشرات شده است. این اولین باری نیست که تیم آلمان در طول یورو با حمله حشرات روبه‌رو می‌شود. زنبورها هفته گذشته هم در آستانه بازی با مجارستان به ورزشگاه اشتوتگارت آرنا حمله کردند و آتش نشانانی که لباس مخصوص به تن داشتند، مجبور شدند کندوهایی که در تابلوهای تبلیغاتی قرار داشتند را از ورزشگاه خارج کنند.

 

استیماچ: خواب دیدم داور را کتک می‌زنم

در سومین دور از مسابقات مرحله گروهی یورو 2024، کرواسی به مصاف ایتالیا رفت. کرواسی برای صعود به برد نیاز داشت و ایتالیا با یک مساوی هم به عنوان تیم دوم صعود می‌کرد. کرواسی که تا دقیقه 98 پیشتاز بود اما در نهایت گلی دراماتیک از زاکانی بازیکن ایتالیا دریافت کرد و از گردونه مسابقات حذف شد. در این میان، ایگور استیماچ، سرمربی پیشین کرواسی، مقصر اصلی این نتیجه را دنی ماکلی، داور مسابقه می‌داند. او گفت: «ماکلی ما را به گریه انداخت. اشتباهات داور بسیار بزرگ بود و به طور مستقیم بر هر آنچه در زمین اتفاق افتاد، از جمله نتیجه نهایی تأثیر گذاشت. همانطور که لوکا مودریچ گفت: گاهی فوتبال ظالمانه است. این اتفاق قبلاً هم برای ما افتاده بود، در سال 1996 در انگلیس، زمانی که داور با اشتباهات مستقیم، پیروزی مقابل آلمان قدرتمند را از ما گرفت و آنها تا انتها رفتند.»
استیماچ که سابقه هدایت سپاهان را هم در کارنامه‌اش دارد، ادامه داد: «من دوست دارم این داور را فراموش کنم، حتی نامش را نمی‌دانم. صبح که از خواب بیدار شدم، خواب دیدم که او را کتک می‌زنم، جیغ می‌زند و سعی می‌کند از دست من فرار کند. من خیلی ناراحت بودم.»
با این حال، او یادآور شد: «شکست‌ها جزئی از زندگی هستند. کسی که نمی‌تواند بعد از شکست بلند شود، به هیچ جا نمی‌رسد.»

جستجو
آرشیو تاریخی