خبر

گلرهای خارجی روی هوا
حضور سیدحسین حسینی در استقلال هنوز قطعی نشده و مسئولان باشگاه به دنبال گزینه‌های خارجی برای جایگزینی احتمالی او هستند. طبق شنیده‌ها چند دروازه‌بان خارجی به‌خصوص از آسیای میانه در همین راستا به نکونام پیشنهاد شده است که هیچ کدام مورد تأیید سرمربی آبی‌پوشان نبوده و تا این لحظه جذب دروازه‌بان خارجی به نتیجه نرسیده است. حسینی قرار بود روزهای قبل جلسه‌ای با مدیران هلدینگ خلیج‌فارس داشته باشد تا مجوز لازم برای ماندن در استقلال را بگیرد اما گویا این موضوع به نتیجه نرسیده است و باتوجه به قرارداد دروازه‌بانان مطرح داخلی با باشگاه‌های خود، باشگاه جذب گزینه‌های خارجی را دنبال می‌کند. از طرفی اینطور شنیده می‌شود که حسینی هم از لیگ یونان پیشنهاد دارد و حالا باید دید در روزهای بعد کار دروازه استقلال به کجا می‌رسد.
 

نقره‌داغ سرمربی استقلال
کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال از آنجایی که فسخ قرارداد جواد نکونام با فولاد خوزستان را غیرقانونی می‌داند، این مربی را جریمه کرد.
جواد نکونام در حین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در اسفندماه سال 1401، به یکباره تصمیم به جدایی از تیم فولاد خوزستان گرفت و قرارداد خود را به صورت یکطرفه با خوزستانی‌ها فسخ کرد؛ اتفاقی که در آن زمان با شکایت باشگاه فولاد همراه شد و این پرونده در کمیته وضعیت به جریان افتاد.
حال اینطور شنیده می‌شود که کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال بعد از بررسی‌های متعدد پرونده و جلسات مختلف، فسخ قرارداد نکونام را غیرقانونی تلقی کرده است که در پی آن حکم صادر شده به ضرر سرمربی آبی‌پوشان است. بر اساس این حکم جواد نکونام به دلیل فسخ غیرقانونی قرارداد خود، مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون تومان جریمه شده است که باید این مبلغ را به‌علاوه هزینه دادرسی پرداخت کند.
 

بدهی‌های فصل بیست و دوم پرداخت می‌شود
هلدینگ خلیج‌فارس به دنبال پرداخت مطالبات معوقه بازیکنان است.
این مطالبات فقط مربوط به فصل قبل نیست و بخشی از بدهی‌های بازیکنان استقلال مربوط به فصل بیست و دوم و زمان حضور ساپینتو است. با خصوصی‌سازی باشگاه استقلال اینطور به نظر می‌رسد که اوضاع مالی باشگاه برخلاف فصل‌های قبل رو به بهبود است و حالا هلدینگ قصد دارد تا قبل از شروع فصل جدید با پرداخت مطالبات بازیکنان، خیال خود را راحت کرده تا با حل این موضوع، مشکلی برای فصل جدید پیش نیاید. بازیکنان استقلال هم امیدوارند با حضور مالک جدید دیگر طلبی از باشگاه نداشته باشند و حقوق‌شان در زمان تعیین شده پرداخت شود.
 

جباری رسماً رئیس می‌شود
علی جباری رئیس کمیته پیشکسوتان به احتمال زیاد در روزهای آینده حکمش را دریافت می‌کند. جباری یک ماه پیش از سوی فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی استقلال به عنوان رئیس کمیته پیشکسوتان منصوب شده بود ولی تا امروز حکم خود را دریافت نکرده بود. او که تا به امروز برنامه‌ای برای این کمیته نداشته است، حالا با گذشت یک ماه از ریاستش به گفته خود برنامه‌هایی برای این کمیته دارد تا ارتباط تنگاتنگی بین پیشکسوتان و مدیران هلدینگ برقرار کند بلکه وضعیت پیشکسوتان بهتر شده و تعامل بهتری بین آنها و مسئولان شکل گیرد.
 

کولونزه، محبوب استقلالی‌ها
فرانچسکو کولونزه بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا در ویژه برنامه یورو 2024 پای استقلال را وسط کشید. پیشکسوت ایتالیایی که به عنوان کارشناس روی خط زنده شبکه ورزش آمده بود، در میان صحبت‌هایش از علاقه خود به استقلال خبر داد. او که همسری ایرانی‌تبار دارد و چند سال قبل به ایران آمده بود، به عنوان کارشناس شبکه ورزش اعلام کرد به‌خاطر شباهت استقلال با اینتر طرفدار این تیم است. صحبت‌های او موجی از واکنش‌های مثبت هواداران استقلال را به همراه داشته و حالا او به شخصیت محبوب استقلالی‌ها تبدیل شده است. 

جستجو
آرشیو تاریخی