صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

فولاد نمره قبولی نگرفت

نیمکتی که به هیچکس وفا نکرد

 

حسین برزگر
خبر‌نگار

 اخراج منصوریان بعد از سه بازی
داستان حضور علیرضا منصوریان در اهواز به عنوان سرمربی، به چالشی جدی تبدیل شد. هواداران فولاد با راه‌اندازی کمپینی درخور توجه، خواستار اخراج علیرضا منصوریان از این باشگاه شدند اما برخلاف انتظار هواداران، منصوریان در لیگ بیست و سوم هم روی نیمکت نشست و همین مهم نارضایتی آنها را بیشتر کرد. در نهایت پس از سه باخت متوالی و قبول شکست 4-0 در انزلی از سمت خود برکنار شد.
 
نوبت به سرمربی اسپانیایی رسید
بعد از برکناری علیرضا منصوریان، گزینه‌های زیادی به عنوان سرمربی فولاد معرفی می‌شدند که در نهایت قرعه به نام مرد اسپانیایی افتاد. از سوابق مربیگری خوان ایگناسیو مارتینز می‌توان به هدایت تیم‌های فوتبال آلبسته، کارتاگنا، لوانته، رئال وایادولید، آلمریا و رئال ساراگوسای اسپانیا، شنژن چین و همچنین العربی کویت اشاره کرد. فولاد با مارتینز نیز عملکرد سینوسی داشت و در زمان حضور این مربی، خوزستانی‌ها موفق به کسب ۴ برد و ۳ مساوی شدند و در ۴ دیدار نیز شکست خوردند. در نهایت شکست در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی برابر چادرملو اردکان آن هم در خانه سبب شد تا هواداران این تیم خواستار اخراج این مربی اسپانیایی شوند. در نهایت بعد از توافق بین طرفین این مربی بعد از ۵ ماه حضور در خوزستان از این تیم جدا شد.
 
عمر کوتاه مربیگری آل‌نعمه
باشگاه با توجه به فرصت پیش‌رو، مذاکرات خود را برای انتخاب سرمربی جدید در پیش گرفت که با توجه به گزینه‌های مطرح شده این موضوع باز هم با واکنش هواداران همراه شد و در نهایت باشگاه تصمیم گرفت با احمد آل‌نعمه مربی این تیم به کار خود ادامه دهد. او از هفته شانزدهم تا پایان هفته بیستم روی نیمکت نشست و بعد از سه باخت، یک پیروزی و یک تساوی جای خود را به ویسی داد.
 بازگشت کولیبالی و پریرا
مدافع فصل گذشته تیم فولاد خوزستان که در زمان نکونام از این تیم جدا شده بود، با نظر علیرضا منصوریان به این تیم خوزستانی بازگشت. در ادامه فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه فولاد خوزستان و با پیگیری مسئولان باشگاه، قرارداد موسی کولیبالی به مدت دو فصل امضا شد. این بازیکن سابقه بیش از 90 بازی برای تیم فولاد و ثبت 10 گل را در کارنامه دارد. این مدافع در نیم‌فصل لیگ بیست‌ودوم توسط نکونام در لیست مازاد فولاد خوزستان قرار گرفت و ناچار به جدایی شد ولی در آستانه فصل بیست‌وسوم لیگ برتر، با نظر منصوریان دوباره عضو فولاد خوزستان شد. پریرا هم در نیم‌فصل دوم از مس رفسنجان به فولاد برگشت.
 
ضعیف در نیم‌ساعت پایانی
فولاد در 30 بازی 40 گل دریافت کرده که به طور میانگین 1/3 گل برای هر بازی می‌شود، اما طبق آماری که از خودشان به‌جا گذاشتند، در نیمه‌های دوم 23 گل دریافت کرده‌اند که 17 گل آن در نیم‌ساعت‌های پایانی بوده است.
 
10 هفته بدون برد
تیم فولاد نیم‌فصل دوم را با شکست مقابل گل‌گهر آغاز کرد و بعد از آن مقابل صنعت‌نفت در آبادان به پیروزی رسید. فولادی‌ها اما از هفته هجدم تا بیست و هفتم(10 بازی) رنگ پیروزی را ندیده و هفت شکست و سه تساوی را تجربه کردند.

انصاری، مؤثرترین بازیکن
32 بازیکن برای فولاد به میدان رفتند که انتخاب بهترین بازیکن از میان آنها کار سختی نیست. به جدول عملکردشان که نگاه می‌کنیم بازیکنی بهتر از ساسان انصاری را با 5 گل‌زده و شش پاس گل نمی‌بینیم. انصاری در آخرین بازی با نساجی در قائمشهر مهم‌ترین گل تمام عمرش را زد و حکم بقای فولاد در لیگ برتر را امضا کرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی