مصاحبه و خبر

وزیر ورزش: تأمین VAR وظیفه دولت‌ها نیست
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در رابطه با آخرین وضعیت ورود VAR به ایران ورزشی اظهار داشت: «در حال حاضر VAR  در ورزشگاه آزادی و کمپ‌های تیم‌ملی ایران برای کلاس‌های آموزشی استفاده می‌شود.
 همچنین دولت 110 میلیارد تومان اعتبار تأمین کرده و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد، کارهای اداری هم انجام و 7 دستگاه VAR وارد شده تا فصل جدید را با VAR برگزار کنند.»
او تصریح کرد: «تأمین VAR در هیچ جای دنیا وظیفه دولت‌ها نیست بلکه وظیفه باشگاه‌هاست اما به دلیل اینکه شرایط باشگاهداری طوری است که اماکن و ورزشگاه‌‌ها متعلق به خودشان نیست، سعی کردیم که اعتبار لازم را تأمین و ورزشگاه‌ها مجهز به VAR شوند، اولویت نیز با 16 تیم لیگ برتر است.»


زمان بازگشایی ورزشگاه آزادی مشخص شد

با توجه به ادامه مرمت ورزشگاه آزادی، این استادیوم برای شروع لیگ برتر آماده نخواهد بود و قرار است استقلال و پرسپولیس دیدارهای خانگی خود در هفته‌های ابتدایی فصل آینده را در ورزشگاه تختی برگزار کنند.
مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پس از عقد قرارداد با پیمانکار جدید، اکنون در حال مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها هستند و سپس سراغ تجهیز سکوها و صندلی‌های استادیوم می‌روند. بهبود معماری ورزشگاه‌ هم در دستور کار قرار دارد.
 همچنین باید الزام‌های AFC در مورد رختکن، اتاق کنفرانس، جایگاه رسانه‌ها، VIP، VVIP، CIP، پله‌های اضطراری، اسکوربرد و ... هم رعایت شود.
 طبق برنامه سریع‌ترین زمانی که می‌توان از بخشی از ورزشگاه استفاده کرد، 15 شهریور ماه است و مسئولان شرکت توسعه در تلاش هستند تا این تاریخ شرایط را به شکلی فراهم کنند که اولین بازی خانگی تیم ملی در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026، نخستین دیدار پس از بازگشایی مجدد ورزشگاه آزادی باشد.


خبر ایران ورزشی تأیید شد
استخدام مشاوران داوری
و رسانه‌ای ممنوع شد
هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه اخیر پیرامون موضوعات مهمی تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرد؛ بر همین اساس در جلسه روز گذشته درباره مسائل مهمی مانند سقف بودجه و سهمیه‌های بازیکنان داخلی و خارجی لیست و تعداد نفرات در هر بخش بحث و بررسی صورت گرفت.
یکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه، حضور افرادی در باشگاه‌ها تحت سمت مشاور داوری بود که در فصل گذشته به سرعت رواج پیدا کرد. در خصوص نحوه کار کردن این مشاوران داوری علامت سؤال‌های متفاوت و حتی شایعاتی به گوش می‌رسید!
شنیده‌ها حاکی از آن است، براساس آخرین تغییرات در سرفصل‌های مهم این جلسه، اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به ممنوعیت عضویت کارشناسان داوری و رسانه‌ای در باشگاه‌های فوتبال کشور در سطوح مختلف رأی داده و این موضوع را به تصویب رساندند. گفتنی است قرار است به‌ زودی این مصوبه از طرف سازمان لیگ برای باشگاه‌های فوتبال ایران ابلاغ شود. ایران ورزشی چندی قبل با انتشار گزارشی از اخذ چنین تصمیمی خبر داده بود که دیروز این خبر به صورت رسمی تأیید و اعلام شد.


اعلام برنامه پلی‌آف لیگ نخبگان
سپاهان میزبان
 شباب‌الاهلی امارات شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای، زمانبندی بازی‌های پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را مشخص کرد و بر همین اساس زمان مسابقه تیم سپاهان در این رقابت‌ها مشخص شد. بر همین اساس باشگاه سپاهان اعلام کرد: «بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم فوتبال سپاهان باید روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد سال‌جاری در بازی نخست در ورزشگاه «نقش‌جهان» اصفهان از تیم شباب الاهلی امارات پذیرایی کند.»
 سپاهان در صورت پیروزی در بازی نخست، در بازی پلی‌آف نهایی روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد در قطر به مصاف تیم «الغرافه» این کشور خواهد رفت و برنده این دیدار به لیگ نخبگان آسیا راه پیدا خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی