صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و شش - ۰۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و شش - ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

پاداش 200 هزار یورویی فیلیپ ششم در حساب ماتادورها

تأثیر فوتبال روی پادشاه


فوتبال در همه جای دنیا، آنقدر جذاب و هیجان‌انگیز است که هر کسی را به سمت خود بکشاند. 
فرقی هم نمی‌کند، فقیر باشی یا غنی. سوپراستار سینما باشی یا ستاره موسیقی. پادشاه باشی یا یک هوادار ساده. 
وقتی فوتبال شروع می‌شود، تمام اسم‌ها و مناصب کنار می‌روند و همه مبهوت 22 بازیکنی می‌شوند که در مستطیل سبز به دنبال یک توپ می‌دوند. این تفاوت بزرگ باعث شده تا به فوتبال صرفاً به عنوان یک رشته ورزشی نگاه نشود و در قالب یک صنعت بزرگ و درآمدزا، بهره‌برداری‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زیادی از آن شود.
 حالا هم یورو 2024 در حالی در آلمان برگزار می‌شود که به غیر از بازی‌های زیبا و تماشایی که هر کدام نکات فنی مختلفی را در دل خود دارد، در حاشیه آن هم اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که توجه بسیاری از هواداران فوتبال را به سوی خود جلب می‌کند. مانند حواشی جذابی که در دیدار اسپانیا برابر ایتالیا رخ داد و بازتاب زیادی داشت.
اسپانیا در شرایطی موفق شد در دیداری سخت و سرعتی برابر ایتالیا، رقیب سنتی و قدیمی خود در فوتبال اروپا به پیروزی 1-0 برسد که فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا از نزدیک شاهد این بازی در ورزشگاه بود.
 او که بسیار به فوتبال علاقه دارد، درباره این دیدار گفت: «تعداد گل‌ها با کیفیت بازی همخوانی نداشت. انگار قرار بود گل‌های زیادی بزنیم. ما بر زمین مسلط بودیم و توپ را در اختیار داشتیم. این تیم می‌تواند در مسابقات قهرمانی اروپا به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. پیامی به دلافوئنته: بیایید با همین روحیه ادامه دهیم.»
پادشاه اسپانیا بلافاصله پس از پایان بازی در رختکن لاروخا حاضر شد تا این برد را به ماتادورها تبریک بگوید.
 او که یکی از طرفداران رئال مادرید است و پیش از این هم در رختکن اسپانیا حاضر شده بود، با تمام بازیکنان این تیم دست داد و حتی به یامال ستاره جوان بارسلونا که درس خواندن او در یورو سوژه شده است، گفت: «لامین واقعاً ۱۶ سالته؟»
نکته جالبی که در این میان رخ داد، این بود که فیلیپ ششم که پیراهن شماره 10 اسپانیا را هم در این دیدار دریافت کرد، دستور واریز پاداش بازیکنان اسپانیا را هم صادر کرد و شاگردان لوئیس دلافوئنته که هنوز در رختکن بودند و در حال جشن گرفتن این پیروزی به سر می‌بردند، خبر واریز 200 هزار یورو به حساب خود را دریافت کردند. 
ضمن اینکه قرار شد کل اعضای تیم ملی فوتبال اسپانیا در صورت قهرمانی در یورو 2024 پاداشی نجومی از خانواده سلطنتی این کشور دریافت کنند.
این اتفاق باز هم نشان می‌دهد که فوتبال را با هیچ رشته‌ای نمی‌توان مقایسه کرد. ورزشی که حتی پادشاه یک کشور را هم به سکوهای ورزشگاه و به رختکن تیم ملی می‌رساند و او برای قهرمان شدن کشورش، وعده پاداش نجومی می‌دهد. 
فوتبال در همه جای دنیا نگاه متفاوتی وجود دارد و به خاطر نشاط اجتماعی که در جامعه به وجود می‌آورد، فرسنگ‌ها با سایر رشته‌ها متفاوت است و طبعاً پاداش‌های بزرگ‌تری هم دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی