صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و شش - ۰۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و شش - ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

شمس آذربا منفی 3 شروع کرد

رکورددار لیگ با چهار بازیکن

با اعلام فدراسیون فوتبال در خصوص شکایت باشگاه شهرداری همدان علیه باشگاه شمس‌آذر قزوین مبنی بر استفاده از بازیکن غیرمجاز به نام سیدمجتبی حسینی و همچنین به خاطر شکایت سایپا از شمس‌آذر مجموعاً شش امتیاز از آنها کم و لیگ را با 6- آغاز کردند. اما پس از اعلام رأی مجدد سه امتیاز این تیم بخشیده شد.
 
نیمه دوم‌های پرگل
35 گل زده و 35 گل خورده ماحصل عملکرد شمس‌آذر در لیگ بیست و سوم بود. یعنی به طور میانگین در هر بازی 1/16 اما نکته قابل تأمل اینکه 24 گل زده آنها در نیمه‌های دوم به دست آمده (یعنی حدود 68/5 درصد تمام گل‌ها) است. آنها 21 گل هم در همین نیمه دریافت کرده‌اند.(حدود 57/3 درصد تمام گل‌های خورده)
 
سرآبادانی، مؤثرترین بازیکن
31 بازیکن در لیگ بیست و سوم برای شمس‌آذر به میدان رفتند که پوریا سرآبادانی مهاجم شماره 10 قزوینی‌ها در حضور 2499 دقیقه‌ای‌اش 8 گل زد و یک پاس گل داد. البته حسین گودرزی، فراز امامعلی، عیسی مرادی، محمد پاپی، رحمان جعفری و سجاد جعفری جزو گلزنان این تیم بودند.
 
جدایی دو بازیکن کلیدی
علی‌اصغر اعرابی و رحمان جعفری دو بازیکن کلیدی شمس‌آذر در نیم فصل اول بودند که در نقل و انتقالات به سپاهان رفتند. به نظر می‌رسید مالک باشگاه که خیالش از بقای تیم راحت شده بود با انتقال این دو بازیکن مبلغ قابل توجهی را دریافت کرد تا در ادامه مسیر مشکلی بابت مطالبات مالی سایر بازیکنان نداشته باشد. سعید دقیقی مدعی شده بود که از این جابه‌جایی مبلغی حدود 20 میلیارد تومان به باشگاه واریز شد.
 
آمار دقیقی مقابل خارجی‌های 
نیم فصل
اتفاق ویژه‌ای که سعید دقیقی در نیم فصل اول رقم زد، موفقیت مقابل سرمربیان خارجی شاغل در لیگ ایران بود. شمس‌آذر در نیم فصل اول موفق شد تراکتور، سپاهان و فولاد خوزستان را که از سرمربیان خارجی استفاده می‌کردند، شکست بدهد و مقابل گل‌گهر با هدایت سرمربی یونانی به تساوی برسد. نباختن مقابل سرمربیان خارجی شاغل در لیگ و البته کسب 10 امتیاز از 4 مصاف با آنها اتفاقی است که سعید دقیقی به آن می‌بالد. این آمار خوب برای سعید دقیقی بی‌شک ماندگار خواهد شد و انگیزه او را برای ثبت تجربیات و موفقیت‌های جدید در فوتبال ایران روی نیمکت مربیگری بیشتر می‌کند.
 
رکورددار لیگ
معمولاً در پایان هر فصل و از میان 15 تیم لیگ برتر بیشتر از 5-6 بازیکن را نمی‌دیدیم که در تمام 30 هفته به میدان رفته باشند. 
اما در لیگ بیست و سوم تیم شمس‌آذر یک رکورد جالب را به نام خود ثبت کرد. در تیم سعید دقیقی چهار بازیکن بودند که این آمار را به نام خود ثبت کردند. 
علی آزادمنش، امیرمحمد نسایی، پوریا سرآبادانی و حسین گودرزی هیچ وقت چهار کارته و مصدوم نشدند و آن قدر خودشان را به خوبی در شرایط مسابقه حفظ کردند که در تمام بازی‌ها به میدان رفتند.
جدایی دقیقی و حضور موقت در تمرین مس رفسنجان
ماجرای ترک شمس‌آذر توسط سعید دقیقی و حضور او در تمرینات مس رفسنجان به عنوان سرمربی بعد از فسخ قرارداد با ساکت الهامی حواشی زیادی را حول این مربی جوان و موفق به وجود آورده است. او در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد جدایی از شمس‌آذر به دلیل مشکلات مالی این باشگاه بوده است. او گفته بود که تصمیم به ترک باشگاه همراه با سه بازیکن گرفته تا با پول رضایتنامه بخشی از هزینه‌های تیم قزوینی جبران شود: «به دلیل اینکه شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی مدیرعامل محترم بودم، تصمیم گرفتم چند روزی بستن قرارداد جدید را به وقفه بیندازیم به این امید که تلاش مالکان و دوست و همراه همیشگی‌ام شهاب زندی به تأمین منابع مالی از طریق دیگری بینجامد که گویا چاره‌ای جز جدایی وجود ندارد.»
او حتی در تمرین این تیم حاضر شد اما وقتی با مسئولان مس به توافق مالی نرسید به قزوین برگشت که البته در آن مقطع با واکنش برخی هواداران شمس آذر هم مواجه شد. این اتفاق تأثیرش را روی سکوهای ورزشگاه سردار آزادگان قزوین هم نشان داد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی