صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و شش - ۰۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و شش - ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

از نوآوری‌های استویکوویچ خبری نیست

صربستان هنوز زنده است

صربستان هیچ شباهتی به تیمی نداشت که این همه بازیکن باکیفیت در اختیار دارد اما گل لحظه آخر به اسلوونی نشان داد این تیم هنوز زنده است و می‌تواند به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 صعود کند. لوکا یوویچ که به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمد، یکی از 13 بازیکن صربستان است که در انگلیس، آلمان، ایتالیا یا اسپانیا حضور دارند و گل تساوی را در مونیخ به ثمر رساند تا دومین باختشان در گروه C را متحمل نشوند. اما اینکه اجازه ندهی اسلوونی نخستین بردش در تاریخ یورو را به دست آورد و تقریباً از صعود به مرحله حذفی مطمئن شود، اصلاً رضایتبخش نیست.
البته حالا اسلوونی است که برای صعود می‌جنگد، این تیم دو امتیاز گرفته و بازی آخرش را سه‌شنبه برابر انگلیس برگزار می‌کند در حالی که صربستان در بازی آخرش با دانمارک که دوباره در مونیخ است، شانس صعود بالایی دارد. با امثال دوشان ولاهوویچ یوونتوس، الکساندر میتروویچ الهلال و یوویچ که بعد از بازی در رئال مادرید، حالا در میلان است، صربستان پتانسیل بالایی دارد. پیروزی برابر دانمارک می‌تواند آنها را راهی مرحله حذفی کند حتی اگر سوم شوند.
این البته مستلزم تغییر در نگرش است بعد از دو بازی که نسبت به رقبا دست پایین داشتند به‌خصوص اسلوونی که تا قبل از گل یوویچ شایستگی بیشتری برای پیروزی نشان داده بود.
تعجب‌آور است که تیم صربستان نشانی از نوآوری و استایلی را که شاخص دوران مربیگری دراگان استویکوویچ بوده، ندارد. او در زمان بازی استاد کار با توپ بود و کاپیتان یوگسلاوی در جام جهانی 1998 بود و با المپیک مارسی قهرمان لیگ قهرمانان شد.
صربستان همیشه بازیکنان خلاقی داشته اما بازیساز فعلی تیم، دوشان تادیچ 35 ساله نتوانست خودش را به اسلوونی تحمیل کند بعد از آنکه استویکوویچ او را از ترکیب اصلی بازی با انگلیس بیرون گذاشت.
میتروویچ همچنان خطرناک است اما شاید مهارتش بعد از ترک لیگ برتر کمی افت کرده و هنوز چیزی از ولاهوویچ ندیده‌ایم. او با ترکیبی از قدرت و تکنیک، نفر دوم جدول گلزنان سری A شد اما در بازی پنجشنبه با بازی بی‌اثرش تعویض شد. با این حال صربستان هنوز می‌تواند در تورنمنت پیش برود اگرچه شروع خوبی نداشته است.
جستجو
آرشیو تاریخی