صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و چهار - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و چهار - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

روز‌های نفسگیر تیم ملی والیبال در هفته آخر لیگ ملت‌ها

جدال با المپیکی‌ها در مانیل

مهری رنجبر
خبر‌نگار
تیم ملی والیبال ایران، در هفته سوم با غول‌های المپیکی سرشاخ می‌شود، یعنی امریکا، فرانسه، هلند و آلمان. ملی‌پوشان والیبال بعد از دو هفته سخت و پرچالش در برزیل و ژاپن، امروز برای پایانی خوش به میدان می‌روند. هر چند رقبایشان غول‌های دنیای والیبال هستند؛ غول‌هایی که 37 روز مانده به المپیک، با ترکیب کامل آمده‌اند تا به عنوان بازی تدارکاتی استفاده کامل را ببرند.
در مقابل، بازیکنان ایرانی بعد از7 باخت و اخراج پائز سرمربی خارجی، با روحیه نه‌چندان خوب کار را با کادر تمام ایرانی ادامه دادند. هر چند این شوک هم گره‌گشا نشد اما کادر پیمان اکبری و همکارانش از اردوی اوزاکا شروع کردند.
 آنها باید با ریکاوری ذهنی، کنار تمرین توپی و تاکتیکی بازیکنان را برای هفته سوم مقابل رقبای المپیکی آماده می‌کردند؛ کار سختی که پیمان اکبری به آن اعتراف کرده بود و در تمرینات هم مدام به بچه‌ها گوشزد می‌کرد که با هیجان تمرین کنند، بدون فکر به دو هفته قبل.
 پیمان اکبری البته ترکیب 14 نفره تیمش را با یک سورپرایز چید؛ جابه‌جایی میثم صالحی و محمدرضا حضرت‌پور در پست لیبرو و دریافت‌کننده. 
در واقع میثم صالحی دریافت‌کننده ملی‌پوش که بعد از جراحی کتفش نمی‌تواند مثل قبل بازی کند، امروز لباس لیبرو می‌پوشد و در مقابل محمدرضا حضرت‌پور لیبرو، در ردیف دریافت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا اگر لازم شد مثل بازی با ترکیه عقب برود و توپ دریافت کند.
 تیم ملی والیبال ایران با اینکه هفته سوم کار خیلی سختی دارد، اما نه چیزی برای از دست دادن دارد و نه استرس دو هفته پیش را برای سهمیه المپیک. ملی‌پوشان این هفته باید هرچه در چنته دارند، رو کنند تا تماشاگران از بازی لذت ببرند.
 تیم ملی والیبال هفته آخر دور مقدماتی لیگ ملت‌ها را با بازی مقابل امریکا شروع می‌کند، ساعت 14:30 دقیقه به وقت تهران. هرچند جان اسپراو تیمش را برخلاف دو هفته قبل، کامل به مانیل آورده تا برای المپیک آماده شود اما ایرانی‌ها که روحیه بهتری پیدا کرده‌اند و آخرین تمرین را در سالن اصلی مسابقات جلوی چشم میلاد تقوی رئیس فدراسیون انجام داده‌اند، حالا حرف از آمادگی برای بازی سخت امروز می‌زنند. مهدی جلوه سرعتی‌زن ملی‌پوش می‌گوید: « دراین مدت خیلی پرفشار، مصمم و جدی‌تر از همیشه تمرین کردیم.   از امریکا چند جلسه آنالیز داریم و فکر می‌کنم به اندازه خودمان امریکا را می‌شناسیم. هر چند امریکا بازیکنان بزرگی دارد و اگر حس کنند نقاط قوت‌شان را پوشش می‌دهیم، احتمال دارد سیستم بازی‌شان را تغییر دهند. این هفته هیچ عذر و بهانه‌ای وجود ندارد. امیدوارم اتفاقاتی که افتاده را در هفته آخر جبران کنیم و باعث حال خوب مردم شویم.»
عبدالرضا علیزاده مربی تیم ملی از تغییر ارنج امریکا می‌گوید: «امریکا یکسری تغییرات انجام داده و با سه دریافت‌کننده و سه قطر پاسور مقابل ایران ظاهر می‌شود. امیدوارم امروز با یک بازی خیلی خوب، برنده از زمین خارج شویم.»
باید دید امروز پیمان اکبری با چه برنامه‌ای بازیکنانش را به زمین می‌فرستد.

جستجو
آرشیو تاریخی