صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

پایان ناامیدکننده

 شروعی ضعیف
ملوان در حالی فصل را بسیار خوب به پایان رساند و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد که در ابتدای فصل شروع ناامیدکننده‌ای داشت. آنها در اولین بازی، باخت خانگی مقابل ذوب‌آهن را با نتیجه 2-1 تجربه کردند و پس از آن در تهران با یک گل مغلوب استقلال شدند. البته آنها مقابل آبی‌های پایتخت فوتبال قابل قبولی را ارائه دادند.

نیمه دوم‌های پرگل
ملوان در 30 بازی فصل 31 گل زده که به طور میانگین یک گل برای هر بازی می‌شود. اما نکته قابل تأمل اینکه نیمه‌های دوم بازی شاگردان مهدی تارتار پرگل بوده است. طبق آمار 18 گل در نیه‌های دوم زده‌اند که 10 گلش در 15 دقیقه پایانی بوده است.(نزدیک به یک سوم تمام گل ها) 18 گل هم در همین نیمه دریافت کرده (نزدیک به 70 درصد تمام گل‌های دریافتی) که 10 گل آن در 15 دقیقه چهارم(46-75) است.

کم‌نوسان
قوی سپید انزلی را می‌توان یکی از کم‌نوسان‌ترین تیم‌های لیگ برتر در نیم‌فصل اول دانست. برای آنها بازی‌های خانگی و خارج از خانه به لحاظ کسب امتیاز خیلی فرق نمی‌کند. البته که برخورداری از حمایت هواداران در ورزشگاه انزلی قطعاً تأثیرگذار خواهد بود. طبق آماری که آنها از خود به جا گذاشتند در خانه 21 و در زمین حریفان‌شان هم 20 امتیاز کسب کردند.
رضا جعفری، بهترین بازیکن
35 بازیکن در لیگ بیست و سوم برای ملوان به میدان رفتند که پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی و محمدرضا سلیمانی جزو خوب‌های این تیم بودند. اما بدون شک رضا جعفری با 9 گل زده و 6 پاس گل عملکرد بهتری با توجه به بقیه داشت. او در 29 بازی برای تیمش به میدان رفت که مجموع دقایق حضورش در زمین 2120 دقیقه بود.

بدون اخراجی، بدون خارجی
ملوان از معدود تیم‌های لیگ برتری است که از بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده نمی‌کند. سیاست این باشگاه به‌کارگیری بازیکنان جوان و جویای نام است. ضمن اینکه بازیکنان ملوان در 30 بازی فصل هیچ وقت داخل زمین از داوران بازی‌های‌شان کارت قرمز دریافت نکرده و تنها اخراجی آنها افشار صداقت (دروازه بان‌شان) بود که از روی نیمکت اخراج شد.

جدایی خانزاده، چرا؟
محمدرضا خانزاده در هفته نخست مقابل ذوب‌آهن اصفهان قرار داشت که عملکردی پرنوسان را از خود به جای گذاشت. او در هفته دوم و دوئل با استقلال، جایی در فهرست ملوانی‌ها نداشت که مهدی تارتار علت غیبت این مدافع باتجربه را سرماخوردگی اعلام کرد اما به نظر می‌رسد در کنار شرایط جسمانی محمدرضا خانزاده، سرمربی ملوانی‌ها از کیفیت فنی او هم رضایت ندارد. همین مسأله باعث شده تا خانزاده در مسیر جدایی از ملوان بندرانزلی قرار گیرد و به دنبال انتخاب تیم جدید خود است.

شایعه حضور تارتار در پرسپولیس
در حالی که در روزهای گذشته شایعاتی پیرامون مهدی تارتار سرمربی ملوان وجود داشت اما او خود را آماده هدایت تیم ملوان در تمرینات آماده‌سازی زمستانی می‌کند. ملوان در تلاش است تا یک اردو را هم برای تعطیلات زمستانی تدارک ببیند و با انجام چهار بازی دوستانه به استقبال 15 بازی دور برگشت برود. حبیب فرعباسی و جلال مداحی دو بازیکنی هستند که به عنوان بازیکن سرباز راهی ملوان خواهند شد. البته با این حال مدیرعامل ملوان که یک بار گفته بود اجازه جدایی به مهدی تارتار داده نخواهد شد؛ «باشگاه پرسپولیس درخواست رسمی و کتبی نداشت، اما صحبت‌هایی در این زمینه بین مدیران دو باشگاه وجود داشت که به صورت غیررسمی بودند.»

پایانی بسیار ضعیف
ملوان در لیگ بیست و سوم عملکرد بسیار خوب و متفاوتی نسبت به ادوار گذشته‌اش داشت. شاید اگر آنها همان روند نیم فصل اول‌شان را ادامه می‌دادند جایگاه به مراتب بهتری از ششم را کسب می‌کردند. شاید بازیکنان این تیم در باد تعریف و تمجید از تیم‌شان خوابیده بودند که از هشت بازی پایانی فقط چهار تساوی به دست آورده و 20 امتیاز را از دست دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی