هلند اولین حریف دختران هندبال در قهرمانی جهان

شافعیان: قول صعود به جمع 16 تیم را نمی‌دهم

تیم هندبال جوانان دختر ایران، مسابقات قهرمانی جهان را با بازی مقابل هلند شروع می‌کند. بیست‌وچهارمین دوره جوانان جهان از فردا با حضور 32 تیم به میزبانی مقدونیه شمالی شروع می‌شود که ایران در گروه A با تیم‌های هلند، رومانی و برزیل بازی دارد.
 شاگردان نشمین شافعیان با ترکیب آسمان بدوی، فاطمه مریخ، شهرزاد نصوحی، نسترن فراهانی، الناز یارمحمدی توسکی، مائده عشاقی، زهرا فتوتی، صبا دهقانی، فاطمه شاهین، سعیده غصنفری، آروز بهمئی، الهه نیکان، صبا زنگنه، محدثه شعبانی، غزاله مهری، هستی آرین‌فر در این رویداد جهانی شرکت می‌کنند و طبق برنامه فردا ساعت 15:00 به مصاف هلند می‌روند. نشمین شافعیان، مربی تیم ملی هندبال دختران بعد از پنج اردو برای شاگردانش می‌گوید: «تمرینات خیلی خوبی داشتیم و با همکاری فدراسیون با حضور تیم بلاروس در تهران علاوه بر هماهنگی تیم نقاط ضعف و قوت‌مان را بیشتر شناختیم.
 ضمناً جدال با این تیم اروپایی بخاطر همگروه بودن با دو تیم اروپایی برای ما بسیار مفید بود.» او به حریفان تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جهان نیز اشاره می‌کند: «فردا برابر هلند قرار می‌گیریم که تاکنون مقابل آنها بازی نکرده‌ایم. فیلم دیدارهای آنها را دیدیم و آنالیز کردیم. امیدواریم با توجه به اینکه مسابقه اول است بازی خوبی با آنها داشته باشیم. با رومانی و برزیل هم در دوره قبل بازی داشتیم و شناخت نسبی داریم. قطعاً تغییراتی در آنها به وجود آمده و به همین دلیل فیلم بازی‌ آنها نیز آنالیز شده است. بازی آخر نیز مقابل برزیل است که زمان کافی برای بررسی بیشتر این تیم داریم.» مربی تیم جوانان در ادامه تأکید می‌کند: «گروه سختی داریم ولی با این هدف می‌رویم که بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم و نتایج خوبی هم بگیریم. نمی‌توانم قول بدهم به جمع 16 تیم برتر راه پیدا کنیم ولی امیدواریم روند بازی‌ها به نحوی پیش برود که بهتراز دوره قبل و جایگاه بهتری به خود اختصاص دهیم. من مطمئنم بازیکنان تمام توان‌شان را برای پیروزی می‌گذارند.»

جستجو
آرشیو تاریخی