تکرار سناریوی شکست و حسرت

شروع بد نیم‌فصل اول
تراکتور فصل را با دو شکست متوالی آغاز کرد. اتفاقی که که شاید بدبین‌ترین هوادار این تیم هم‌فکرش را نمی‌کرد. البته آنها نتیجه را به دو مدعی(سپاهان و پرسپولیس) واگذار کردند. اما انگار پاکو خمس بیش از همه به تیمش امیدوار بود،‌ اگر چه دو شکست دیگر را هم مقابل استقلال و شمس‌آذر تا پایان نیم‌فصل اول تجربه کرد، اما کسب ۱۳ امتیاز از پنج بازی پایانی بسیار شیرین و امیدوارکننده را برایشان رقم زد.

پورحمیدی رکوددار کلین‌شیت
حسین پورحمیدی دروازه‌بان موفق فصل گذشته آلومینیوم اراک جانشین محمدرضا اخباری شد که این دروازه‌بان هم یکی از خوب‌های تراکتور بود. پورحمیدی اما در دو بازی اول مقابل سپاهان و پرسپولیس با اشتباهات فاحشی که انجام داد، تراکتور دو شکست متوالی را تجربه کرد. همین اتفاق انتقادهایی را برایش به همراه داشت. شاید او تجربه کافی برای بازی در تیم‌های پرطرفدار را نداشت. اما روزهای خوب این دروازه‌بان از هفته سوم آغاز شد،‌ به طوری که تا پایان نیم‌فصل ۱۰ کلین‌شیت را به نام خود ثبت کرد و از این بابت رکورددار شد. پورحمیدی در نیم‌فصل دوم هم ۸ مرتبه دروازه‌اش را بسته نگاه داشت.

آلوز پاسور، عبدی گلزن
پاکو خمس در تیمش بازیکنان تأثیرگذار زیادی داشت؛ از درون دروازه گرفته تا خط حمله. با این حال بازی دو نفر بیشتر به چشم آمد؛ ریکاردو آلوز پرتغالی که همچون فصل قبل یکی از بهترین‌های تراکتور بود. او در ۲۸ بازی و حضور ۲۴۷۲ دقیقه‌ای ۳ گل زد و با ۱۱ پاس گل بهترین پاسور تیمش بود. آلوز فصل گذشته هم بهترین پاسور تیمش بود. همچنین مهدی عبدی که پس از یک فصل نه چندان خوب در پرسپولیس با پوشیدن پیراهن تراکتور متحول شد و با ۶ گل زده و ۲ پاس گل بهترین گلزن تیمش شد.
 مصاحبه عجیب خمس
بیان همین یک جمله از سوی پاکو خمس مبنی بر اینکه: «تیم با نظر من بسته نشده» کافی بود تا برای چند هفته مسئولان باشگاه دراین‌باره پاسخگو باشند. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل تراکتور خیلی زود به این موضوع واکنش نشان داد: «جمله‌بندی او مناسب نبود و من با او صحبت مفصلی داشتم. ایشان لیستی که داشتند، تک‌تک بازیکنان با نظر ایشان بوده و هیچ بازیکنی، بدون نظر ایشان نیامده. ما حتی آرمان رمضانی را خواستیم بیاوریم، ایشان چندان موافقت نداشت و نیاوردیم. تمام بازیکنان با نظر ایشان آمدند و فکر می‌کنم ایشان صحبت‌هایشان را اصلاح کردند.»

شایعه پیشنهاد آلمریا
«پاکو خمس ناجی آلمریا در لالیگا»، این تیتر رسانه «El Gol» اسپانیا بعد از یک روز از اظهارات سرمربی تراکتور مبنی بر خستگی‌ از وضعیتش در تیم تبریزی است. خمس دو روز پیش بعد از برد تراکتور مقابل پیکان با نتیجه ۲ بر صفر گفته بود: «خسته شده‌ام، شاید خیلی زود به اسپانیا بازگردم.» سرپرست تیم همان موقع مدعی شد: «خمس با تراکتور قرارداد بلندمدت دارد، ما و خودش نیز به این صحبت‌ها توجهی نداریم. هر وقت تراکتور روی دور می‌افتد، از این خبرها بیرون می‌آید اما توجهی به آنها نداریم. خمس با تراکتور قرارداد داشته و فردی حرفه‌ای و متعهد است. خمس هم آب پاکی را روی دست حاشیه‌سازان ریخت. از پیشنهاد مطرح شده، بی‌اطلاع هستم. در روز تعطیلی تمرینات، من هم می‌خواهم استراحت کنم. کسانی که این موضوعات را مطرح می‌کنند، لطفاً دست از حاشیه‌سازی بردارند.»
اتفاق عجیب در تمرین
در شرایطی که تراکتوری‌ها پیش از آغاز تعطیلات فیفا در بازی بزرگ هفته مقابل استقلال، شکست را پذیرفتند، اما این باشگاه تصمیم گرفت تمرینات خود را مقابل چشم هواداران برگزار کند و آنها را در جریان روند کلی کار قرار بدهد. این مسأله باعث شد تعدادی از هوادارانی که به ورزشگاه بنیان‌دیزل آمده بودند، علیه بازیکنان تراکتور شعار بدهند. پاکو خمس از آنها خواست که بازیکنان را تشویق کنند و به آنها انرژی بدهند. این اتفاق حتی بعد از پیروزی این تیم مقابل فولاد رقم خورد و هواداران، بازیکنان را تشویق نکردند که باز هم خمس واکنش نشان داد: «فضایی را که در ورزشگاه بود، دوست نداشتم. فکر می‌کنم بازیکنان من شایسته محبت همه دنیا هستند و آنها با تمام وجود بازی کردند. باید به این بازیکنان بابت کاری که کردند، احترام گذاشته شود.»

خمس رفت، مطهری آمد
پس از کش‌وقوس‌های فراوان مدیران باشگاه تراکتور با «پاکو خمس» و دستیاران اسپانیایی او برای فسخ قرارداد به توافق رسیدند و این مربی از جمع تراکتوری‌ها جدا شد. خمس از تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۱ جایگزین قربان بردیف در این تیم شد اما نتوانست عنوانی را برای تراکتور به دست آورد و حتی این تیم در ورزشگاه خانگی خود در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نتوانست الشارجه را شکست دهد تا یک سهمیه ایران در آسیا از بین برود. تیم تراکتور در این فصل هم با اینکه در پایان هفته بیست‌وسوم با ۴۰ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت اما کسب نتیجه تساوی برابر سپاهان در حضور هواداران پرشور تبریزی، تساوی برابر آلومینیوم و شکست سنگین برابر ذوب‌آهن در خانه که منجربه فوت یک هوادار تراکتور شد از نقاط تیره کارنامه این مربی اسپانیایی در تیم تراکتور است. برای بازی با نساجی هم هدایت تیم برعهده محمد نصرتی بود اما درحالی که صحبت از یحیی گل‌محمدی بود حمید مطهری از بازی با استقلال در هفته بیست‌وپنجم جای او را گرفت.

حذف مقابل مس رفسنجان
انصراف تیم چوکا باعث شد تا تراکتور صعود بی‌دردسری در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی داشته باشد. آنها در دومین بازی از مرحله یک‌هشتم به مصاف ذوب‌آهن رفت و در پایان ۱۲۰ دقیقه، بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. اما در ضربات پنالتی این تبریزی‌ها بودند که به برتری رسیدند و حریف مس رفسنجان در مرحله یک هشتم شدند.رحمان جعفری در دقیقه ۷۷ یک ضربه پنالتی را از دست داد و بازی به وقت اضافه کشیده شد. در اولین دقیقه وقت‌های اضافی محمدمهدی محبی دروازه تراکتور را باز کرد و بعد از آن هرچه تبریزی‌ها تلاش کردند راه به جایی نبردند و با جام حذفی وداع کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی