آذرپیوند: بعد از بازی‌های آسیایی نگاه‌ها به کوراش بهتر شد

مستقل شویم، اوضاع بهتر هم می‌شود

 کوراش‌کاران ملی‌پوش در تاتامی قهرمانی آسیا گل کاشتند. طاهره آذرپیوند یکی از دختران طلایی ایران که با شکست حریف قدرتمند ازبکستانی‌اش، قهرمان شد معتقد است نگاه‌ها به این رشته بهتر شده است و شاید وقتش رسیده که کوراش به صورت مستقل اداره شود.
 او بعد از قهرمانی در آسیا گفت: «سطح مسابقات خیلی بالا بود و 20 کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند. در دور اول با هند بازی کردم که نقره بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، دور دوم هم بازی خوبی با کره‌جنوبی داشتم و در فینال هم که حریف قدرتمند ازبکستانی را شکست دادم.
 ازبکستان مهد کوراش جهان است و کارمان مقابل این تیم همیشه گره می‌خورد اما خوشبختانه آنالیز خوبی از حریف ازبکم داشتم و جواب داد.»
 آذرپیوند میزبانی ایران در این مسابقات را خوب دانست: «میزبانی کار ما را راحت کرد و با استرس کمتری مسابقه دادیم. شرایط برگزاری مسابقات خیلی خوب بود و میزبانی ما نسبت به خیلی از کشورهای دیگر بهتر بود.»
 درحالی که کوراش زیرنظر فدراسیون ووشو اداره می‌شود، آذرپیوند معتقد است این رشته در صورت مستقل شدن شرایط بهتری پیدا خواهد کرد: «فدراسیون ووشو تا اینجای کارهمه شرایط را برای ما فراهم کرده است.
 بعد از مدال‌هایی که در بازی‌های آسیایی داشتیم، نگاه‌ها به این رشته خیلی بهتر شده است. حالا شرایط خوب است اما شاید وقتش رسیده کوراش مستقل شود که اگر این اتفاق بیفتد، شرایط خیلی بهتر خواهد شد.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی