خدابنده‌لو: اوسمار بماند، قهرمان آسیا می‌شویم

در رختکن ما هیچ صحبتی از رقیب نبود

ناصر  قراگزلو
خبرنگار

محمد خدابنده‌لو بازیکن پرسپولیس از کار بزرگ تیمش برای قهرمانی حرف می‌زند و نپرداختن به مسائل حاشیه‌ای و نگاه نکردن به نتایج بازی رقیب را از جمله عوامل قهرمانی تیم‌شان در لیگ بیست و سوم می‌داند. گفت‌و‌گویی با هافبک پرسپولیس داشتیم که می‌خوانید:

 چرا بعد از قهرمانی پرسپولیس بعضی‌ها سعی کردند این عنوان را به مسائل داوری ارتباط بدهند؟
بالاخره در فوتبال حرف و حدیث زیاد است اما ما توجهی به این حرف‌ها نداریم و معتقدیم اشتباهات داوری برای همه تیم‌ها بوده و حتی یقه تیم ما را هم در چند بازی گرفت. به گواه کارشناسان داوری ما بیشتر از تیم رقیب از اشتباهات داوری لطمه خوردیم و امتیاز از دست دادیم. جالب است درحالی از کمک داور بازی پرسپولیس با مس رفسنجان ایراد می‌گیرند وگل ما را آفساید می‌دانند که هنوز نظر دقیق کارشناسی در این رابطه وجود ندارد. 
جدا از این حرف‌ها پرسپولیس قهرمان شده و با 68 امتیاز و بیشترین امتیاز قهرمان شده است. حالا هم ما و هواداران‌مان از قهرمانی‌مان لذت می‌بریم و خوشحالم که مزد یک سال تلاش‌مان را گرفتیم و شرمنده هواداران‌مان نشدیم و پاسخ محبت‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ‌شان را با قهرمانی دادیم.
 فکر می‌کنی چه تفاوتی بین دو تیم وجود داشت که در نهایت پرسپولیس را به قهرمانی رساند؟
من می‌توانم این را بگویم که در رختکن تیم ما فقط درباره تیم خودمان حرف می‌زدیم و کاری به تیم رقیب نداشتیم. ما خوب می‌دانستیم که اگر همه بازی‌هایمان را ببریم و هواداران‌مان تمام تلاش‌مان را ببینند حتی در صورت قهرمان نشدن هم از ما راضی خواهند بود. 
در این بین رقیب در یکی از حساس‌ترین بازی‌هایش در شمال مساوی کرد و امتیاز از دست داد درحالی‌که ما به بهترین شکل ممکن کار خودمان را انجام دادیم و بازی‌ها را یکی پس از دیگری بردیم.
 از نظر من پیروزی‌ ما مقابل استقلال خوزستان با آن شرایطی که رقم خورد و ما به بازی برگشتیم سند قهرمانی را امضا کرد. دوست داشتم یک چیز دیگر را هم به شما بگویم. 
ما ده نفره نساجی را در زمین خودش بردیم و کار خودمان را به بهترین شکل انجام دادیم. باید اذعان کنم فصل پرتنشی بود اما من و بقیه بازیکنان‌ پرسپولیس به بعضی از مسائل توجه نمی‌کنیم چون معتقدم حرف‌وحدیث‌ها تمام شد و رفت.
  فصل بعد برای تو از جهت حضور در لیگ نخبگان جدا از رقابت‌های مختلف داخلی فصل مهمی خواهد بود.
بله فصل بعد بازی‌هایمان زیادتر خواهد شد و فضا برای من و نشان دادن توانایی‌هایم بیشتر خواهد بود اما آن‌قدر می‌جنگم و تلاش می‌کنم که تبدیل به مهره ثابت تیمم بشوم. من دنبال ارائه بهترین عملکرد خودم هستم و تلاش می‌کنم برای تیمم مثمرثمر واقع شوم.
 در رابطه با سرنوشت اوسمار و تأثیرش در آینده پرسپولیس چه نظری داری؟
امیدوارم اوسمار بماند تا با ایشان و تیم خوبی که داریم عنوان قهرمانی آسیا را کسب کنیم.
 ظاهراً طرفدار رئال مادرید هستی. حتماً الگویت هم با توجه به بازی در پست هافبک میانی تونی‌کروس است؟
طرفدار رئال هستم اما الگویی ندارم.

جستجو
آرشیو تاریخی