دوناروما، کاپیتان تیم ملی ایتالیا شد

اسپالتی: باید به این تیم افتخار کنیم

لوچانو اسپالتی گفت از دست دادن فرانچسکو آچربی روی عملکرد تیم ملی ایتالیا تأثیری نمی‌گذارد. مدافع 36 ساله اینترمیلان از فهرست اولیه 30 نفره تیم ملی ایتالیا به دلیل مصدومیت کشاله ران کنار گذاشته شد.
اسپالتی در روز جمعه در اولین جلسه تمرین تیم ملی ایتالیا در اردوی کاورچانو در فلورانس گفت: «اگر بخواهیم با از دست دادن یک نفر خودمان را مشغول کنیم، نمی‌توانیم شروع خوبی در یورو داشته باشیم. ما ابزار لازم را در اختیار داریم و کنار رفتن آچربی به معنای آن نیست که باید یک هافبک یا مدافع را از فهرست خارج کنیم، ما گزینه‌های دفاعی زیادی داریم که می‌تواند در پست‌های مورد نیاز بازی کنند.» اسپالتی باید 18 خرداد فهرست نهایی 26 نفره را اعلام کند.
اسپالتی از تصمیمش برای دعوت از نیکولو فاجولی که بعد از هفت ماه محرومیت به دلیل نقض قوانین شرط‌بندی به تازگی برگشته، دفاع کرد. فاجولی که تنها یک بازی ملی در کارنامه دارد، تنها در دو بازی آخر لیگ حاضر بود: «فاجولی تکنیکی‌ترین بازیکنی است که ما داریم، او خلاقیت، کیفیت و هوشیاری را دارد. فکر می‌کنم با توجه به این ویژگی‌ها باید به او فرصت داد تا اشتباهش را جبران کند.»
همچنین جانلوکا اسکاماکا دعوت شده، او بازی‌های دوستانه فروردین را از دست داد و اسپالتی انتقاد کرد از بازیکنانی که تا چهار صبح بیدار می‌مانند و بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند. از آن موقع اسکاماکا پیشرفت کرده و به آتالانتا کمک کرده قهرمان لیگ اروپا شود، او در بازی یک چهارم نهایی در آنفیلد دو گل زد و در هفت بازی آخرش در لیگ شش گل زد. اسپالتی گفت: «بعضی کارهای اسکاماکا را دوست نداشتم اما پیشرفتش را با گل‌ها و ثباتش نشان داد. او توانایی‌های زیادی دارد اگرچه کمی تنبل است.»
اسپالتی جانلوکا دوناروما را به عنوان کاپیتان تیم انتخاب کرده و این را به بازیکنان اعلام کرده است: «به همه گفته‌ام از اینکه پیراهن تیم ملی را به تن می‌کنند، باید افتخار کنند چون همه کشور به این تیم چشم دوخته‌اند.»
یورو از 25 خرداد شروع می‌شود و ایتالیا در گروه B با اسپانیا، کرواسی و آلبانی همگروه است. این تیم سه‌شنبه با ترکیه دیدار می‌کند و 20 خرداد برابر بوسنی و هرزگووین قرار می‌گیرد.
جستجو
آرشیو تاریخی