قهرمانی بهترین جواب به سنگ‌اندازی کره‌ای‌‌‌‌ها بود

سلیمی: با همین فرمان تا المپیک پیش می‌رویم

آرین سلیمی که این روز‌‌‌‌ها روی دور برد است، بعد از طلایش در قهرمانی آسیا در تورنمنت آنکارا هم قهرمان شد تا دبل طلا کند.
او حالا به گفته خودش بیشتر از هر زمان دیگری آماده حضور در المپیک است تا در ادامه نتایج خوبش، این بار چشمان پاریس به جمال درخشانش روشن شود.
 
با دبل طلا و نتایج اخیر وضعیت تو در سیدبندی المپیک چه تغییری کرد؟
خداراشکر در آنکارا کاری که باید را انجام دادم و با 10 امتیاز توانستم رنکینگ المپیکی‌ام را بهتر کرده و فاصله‌ام با حریف اهل اسلوونی را کمتر کنم. با این 10 امتیاز الان به رده 10 رنکینگ رسیدم که این سیدبندی مرا بهتر کرد. علاوه بر ارتقای رنکینگ، هدفمان در آنکارا و قهرمانی آسیا محک تکنیک‌‌‌‌ها و استراتژی‌هایمان بود که خداراشکر جواب داد.
المپیک کلاً راحت نیست و شاید از 16 نفری که در یک وزن هستند، 13 نفرشان شانس مدال طلا باشند اما با ریزبینی فدراسیون و کادرفنی جوری کار را جلو بردیم که از سید 3 به سید 2 آمدم و حالا کار کمی راحت‌تر است.
این قهرمانی با طلای ارزشمندت بعد از 8 سال چه حس و حالی داشت؟
اتفاقات خوب و عجیبی در مسابقات قهرمانی آسیا افتاد و پایان شیرینی برایمان رقم خورد.
چندین سال بود که جایگاهمان را در آسیا از دست داده بودیم و این مسابقات به خاطر پس گرفتن این جایگاه خیلی برای ما مهم بود. ادوار قبل هم خوب بودیم ولی کمی بدشانسی می‌آوردیم. این دوره تیمی همدل و متعصب داشتیم که از روز اول برای قهرمانی پا به این مسابقات گذاشتیم. پای قهرمانی، فینال حساسی با کره داشتم که به‌رغم کل‌کل‌‌‌‌ها و کری‌خوانی‌ها، طلا گرفتم. حریف کره‌ای بشدت بی‌اخلاق بود و سعی می‌کرد با بدرفتاری تمرکزم را به‌هم بزند اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و بعد از 8 سال قهرمان شدیم.
سنگ‌اندازی‌های کره چقدر روی اعصاب شما بود؟
روز اول همه چیز مثل بازی‌های آسیایی بود و سعی داشتند همان‌طور که در هانگژو سر من، مهران برخورداری و مهدی حاج‌موسایی را بریده بودند، اینجا هم سنگ جلوی پایمان بیندازند. به همین خاطر هم روز اول با انتخاب یک داور عربستانی که بیشتر به سمت کره و چین غش می‌کرد، می‌خواستند قهرمان نشویم اما قهرمانی ما بهترین جواب بود.
نتایج قهرمانی آسیا چقدر تکواندو را به المپیک امیدوارتر می‌کند؟
تکواندو این روز‌‌‌‌ها در تلاطم المپیک است و مطمئن باشید همه تلاشمان را می‌کنیم. حضور در قهرمانی آسیا، قبل از المپیک ریسک بود اما خوشبختانه همه چیز خوب پیش رفت و روحیه خوبی به تیم ملی تزریق کرد. من و مهران برخورداری خیلی چیز‌‌‌‌ها دستمان آمد و با همین فرمان تا المپیک پیش می‌رویم و امیدوارم با دعای مردم به چیزی که در ذهن داریم، برسیم.

جستجو
آرشیو تاریخی