مصائب دوومیدانی غرب آسیا تمامی ندارد

یک اعزام با یک دنیا حاشیه بی‌پایان

مهری رنجبر
خبر‌نگار

انگار حاشیه‌های سفر تیم دوومیدانی به بصره برای رقابت‌های غرب آسیا تمامی ندارد. حاشیه‌هایی که کم‌کم رو می‌شود. تیمی که مسئولان فعلی فدراسیون در توجیه حاشیه‌ها معتقدند بزرگترین تیم دوومیدانی ایران در یک مسابقه بین‌المللی محسوب می‌شود، در حالی که سال ۲۰۱۲ وقتی دوبی میزبان غرب آسیا بود، دقیقاً تیم ایران ۴۰ نفره بود با ۹ مربی. تیمی که با ۱۶ مدال طلا، ۱۶ نقره و ۹ برنز برگشت. سریال حاشیه‌های رقابت‌های دوومیدانی غرب آسیا، تنها به اعزام ورزشکاران با اتوبوس ختم نمی‌شود. هرچند خطر سفر زمینی خانواده‌ها را نگران بچه‌هایشان کرده بود و البته ورزشکاران بابت راه طولانی و خستگی زیاد نگران افت بدنی بودند. ظاهراً نگرانی‌ها بی‌دلیل نبود چرا که خرابی یکی از اتوبوس‌ها باعث شد تا ورزشکاران بعداز ۲۲ ساعت به بصره رسیدند. نکته مهم اینکه تقریباً هیچ مربی قبول نکرد با سفر زمینی همراه تیم به بصره برود.
 اما ایمان روغنی مربی نازنین عیدیان و نگین عدالت دونده‌های مدال‌آور جوان به رغم اینکه اسمش در لیست کادر فنی همراه تیم بود، در کمال تعجب، بدون دلیل کنار گذاشته شد. سپیده توکلی همسر روغنی می‌گوید: «یکشنبه ۷ شب اعزام بود، ساعت ۱۲ ظهر همان روز به من پیغام دادند که معلوم نیست ایمان برود یا نه. این بی‌احترامی نیست؟ مربی‌ای که دو هفته پیش شاگردانش در جوانان آسیا مدال گرفته‌اند با رفتار بد از تیم کنار گذاشته می‌شود. در حالی که هیچ مربی‌ای حاضر نبود به خاطر سفر زمینی با تیم برود، ولی ایمان به خاطر قولی که داده بود می‌خواست همراه تیم برود.»
 در حالی که فدراسیون با بدترین توجیه ایمان روغنی را از لیست کادر فنی همراه تیم دوومیدانی در غرب آسیا حذف کرد، وقتی مربیان زن بابت همراهی تیم دختران کنار کشیدند، برای اینکه تیم بدون مربی نباشد، اول نصرتی سرپرست اردو را با اتوبوس ورزشکاران همراه کرد، روز بعد حکمت‌نژاد نایب‌رئیس زن هیأت یزد پروازی به بصره رسید و جمیله سیفی هم دیروز هوایی خودش را به تیم رسانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی