حمله عجیب اتریشی ها به ناگلزمان

باید خانه‌ات را اجاره دهی

یولیان ناگلزمان سرمربی تیم ملی آلمان که آماده است با این تیم در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ که به میزبانی همین کشور برگزار خواهد شد به میدان برود، با جنجال و حاشیه عجیبی روبه‌رو شده که مربوط به خرید زمینی در کشور اتریش است. 
گفته می‌شود که او چند ماه قبل زمینی به مساحت هزار متر مربع را به قیمت ۱.۷۵ میلیون یورو در شهر تیرول که حدود ۴۵۰۰ نفر جمعیت دارد خریداری کرد. بر اساس قرارداد امضا شده این مربی آلمانی قصد دارد ساختمانی را به همراه گاراژی بزرگ در این زمین بسازد. نکته جالب اینجاست که ناگلزمان پیش از امضای این قرارداد توافق کرده بود که این خانه قرار نیست صرفاً خانه‌ای برای تعطیلات او و خانواده‌اش باشد. حالا روزنامه بیلد خبر داده است که این مربی با توجه به توافقی که انجام داده نمی‌داند که دقیقاً باید چه استفاده‌ای از این زمین و ساختمانی که قرار است در آن ساخته شود انجام دهد. 
یکی از مدیران بخش فروش املاک این شهر به بیلد گفت: «آقای ناگلزمان تنها اجازه دارد این خانه را به کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند اجاره دهد و این موضوع می‌تواند از طریق شهرداری مورد بررسی قرار بگیرد.»
با وجود اینکه هنوز مشخص نیست که ناگلزمان قصد دارد از این زمین چه استفاده‌ای بکند اما فروش آن به این سرمربی ژرمن‌ها باعث ناراحتی و عصبانیت بسیاری از مردم شهر تیرول شده است. مارکوس سینت، یکی از اعضای شورای شهر، در این باره گفت: «خانه‌هایی برای تعطیلات که غیرقانونی هستند به سرطانی برای شهر تیرول تبدیل شده‌اند. این اتفاق باعث شده است که قیمت خانه بشدت افزایش پیدا کند و این به ضرر افراد محلی است.»
در نهایت باید دید که ناگلزمان چه تصمیمی برای استفاده از این زمین و ساختمانی که قصد دارد در آن بسازد دارد و آیا حاضر به اقامت دائم در آن یا اجاره آن به یکی از افراد محلی شهر تیرول در اتریش خواهد بود یا این مشکل را به شکل دیگری حل خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی