بازیکن بداخلاقی که خط قرمز پرشورهاست

تراکتور بهشت خارجی‌ها


جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران باشگاه تراکتور جمعه گذشته برگزار شد و این مجمع با توجه به شرایط موجود تصمیم به واگذاری سهام باشگاه براساس قیمت کارشناسی شده گرفت. این در حالی است که این تیم با شکست در برابر مس رفسنجان جام حذفی را از دست داد و برای راهیابی به جام باشگاه‌های آسیا، امیدوار به کسب مقام سومی لیگ برتر است.
با همه این تفاسیر و با وجود آنکه هنوز از سرنوشت این باشگاه برای فصل بعدی با قطعیت صحبت نمی‌شود اما لیستی که این روزها درباره حضور بازیکنان سرشناس فوتبال ایران برای فصل بعدی در تبریز شنیده می‌شود تا حدودی عجیب جلوه کرده و ماهیت تصمیم مالک این باشگاه را زیر سؤال می‌برد.
این در حالی است که طی سالیان گذشته مالک تراکتور با ولخرجی در فوتبال ایران در کنار برخی ستاره‌های ایرانی، بعضاً از ستاره‌های خارجی در لیگ ایران رونمایی کرده که چه بسا عمر حضورشان در تراکتور شاید به یک ماه هم نرسیده باشد. هنوز به یاد داریم که چطور مهاجم هندوراسی این باشگاه در نیم‌فصل در حالی که با تبریزی‌ها قرارداد هم امضا کرده بود بعد از چند هفته به دلایلی نامشخص قراردادش را با تراکتور فسخ کرده و راهی کشورش شد.
در این بین و بعد از حواشی که قطع همکاری خمز، سرمربی سابق اسپانیایی تبریزی‌ها به دلایل حاشیه‌ای ایجاد کرد، حالا شنیده می‌شود هافبک برزیلی این تیم نیز به تازگی حاشیه‌ساز شده و کار به جایی رسیده که تا مرز اخراج هم پیش رفته است. بر همین اساس و طبق شنیده‌ها زمانی که گوستاوو واگنین برزیلی از ترکیب تراکتور در بازی با مس رفسنجان تعویض می‌شود، در مسیر رسیدن تا نیمکت ابتدا چند بطری آب معدنی را شوت کرده و سپس با زبان برزیلی به عسگری دستیار مطهری فحاشی می‌کند!
در ادامه نیز این بازیکن در اختیار باشگاه قرار گرفته تا تنبیهات لازم برای وی اعمال شود اما اینکه یک خارجی شاغل در فوتبال ایران به خود اجازه این‌گونه بداخلاقی و بی‌انضباطی‌ها را می‌دهد و جالب اینکه از سوی هواداران همان تیم خط قرمز تیمش معرفی می‌شود، از نکات عجیبی است که چه بسا فقط در فوتبال ایران شاهد این رفتارها و پیامدهای آن باشیم. حالا هم که شنیده می‌شود ریکاردو آلوز نیز پشتیبان رفیق صمیمی و هم‌تیمی خود در آمده و این قضیه کلاف این ماجرا را پیچیده‌تر کرده است.
باشگاه تراکتور در سال‌های اخیر از این دست انتخاب‌ها چه در اسکواد بازیکنان و چه برای نیمکت فنی خود کم نداشته و همه آنها نیز در این سال‌ها با هر عملکرد فنی و اخلاقی که داشته‌اند پول خود را تا آخرین دلار دریافت و به راحتی بعضاً با تراکتور فسخ قرارداد کرده‌اند و راهی کشورهای خود شده‌اند.
بر همین اساس یکی از مربیان سابق تراکتور در گفت‌و‌گویی به ایران ورزشی گفت: زنوزی برای ادامه تیمداری بعد از شعارهایی که علیه وی دادند خیلی دلسرد شده است و بعید است برای فصل بعدی کار را ادامه بدهد اما نکته‌ای که آزاردهنده شده به این موضوع برمی‌گردد که تراکتور به بهشت خارجی‌ها تبدیل شده است. آنها راحت می‌آیند و می‌روند و عشق و حالشان را می‌کنند. دو تا ادا و اطوار برای هواداران در می‌آورند و آنها هم تحت تأثیر این رفتارها قرار گرفته و حمایتشان می‌کنند. بهترین پول را می‌گیرند و هر کاری هم می‌خواهند می‌کنند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.
وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌هایی که سرخابی‌ها و تیم‌هایی مثل سپاهان در این فصل کرده‌اند، تراکتور در این فصل سوم هم شود باز خوب است. با این نفرات و اسکواد سوم هم شویم شاهکار کرده‌ایم. اما باز هم تأکید می‌کنم زنوزی تصمیم خود را برای واگذاری مالکیت تراکتور گرفته و در این امر بسیار جدی است.

در این بین و بعد از حواشی که قطع همکاری خمز، سرمربی سابق اسپانیایی تبریزی‌ها به دلایل حاشیه‌ای ایجاد کرد، حالا شنیده می‌شود هافبک برزیلی این تیم نیز به تازگی حاشیه‌ساز شده و کار به جایی رسیده که تا مرز اخراج هم پیش رفته است

جستجو
آرشیو تاریخی