قهرمان جین‌پوش اروپا

وقت خداحافظی گاسپرینی با آتالانتا

جان پیرو گاسپرینی، آتالانتا را به سرزمین رؤیاهایش برد و بعد از شش دهه این تیم را به دومین قهرمانی تاریخش رساند؛ شاید حالا وقت مناسبی باشد برای اینکه به کارش در برگامو خاتمه دهد. تنها افتخار قبلی آتالانتا قهرمانی فصل 1963-1962 جام حذفی ایتالیا بود ضمن اینکه مربی 66 ساله هم برای نخستین بار در دوران مربیگری خود جام گرفت.
شایعات زیادی درباره رفتن گاسپرینی به ناپولی مطرح شده و خود او هم در جریان صحبت‌های بعد از فینال لیگ اروپا به این موضوع پرداخت ضمن اینکه با جدایی از آتالانتا حس بدی در میان هواداران این تیم نسبت به او شکل نخواهد گرفت. گاسپرینی هشت سال مربی آتالانتا بوده و در 385 بازی روی نیمکت این تیم نشسته است.
 
لباس خبرساز
انتخاب آتالانتا در زمین فوتبال عالی بود و تیمی را به زانو درآورد که بسیاری از بزرگان را در این فصل به زحمت انداخته بود اما انتخاب لباس‌اش برای این بازی از نظر خیلی‌ها بامزه بود. 
مربی 66 ساله برای فینال شلوار جین آبی و ژاکت پوشیده بود. پیش از این رسانه‌های انگلیسی به بعضی مربی‌ها گیر داده‌اند که در فینال جام حذفی لباس مناسب و رسمی به تن نکرده‌اند، مثلاً پپ گواردیولا به خاطر نپوشیدن کت و شلوار در فینال جام حذفی انگلیس سال قبل در ومبلی با انتقاد مواجه شده بود.
واکنش مخاطبان هم متنوع بوده، یکی نوشته: «جین آبی برای فینال لیگ اروپا؛ یک کار عجیب دیگر از جان پیرو گاسپرینی» و دیگری نوشته: «آیا گاسپرینی نخستین کسی است که با جین قهرمان اروپا می‌شود؟» و دیگری نوشت: «هرگز ندیده‌ام مربی کنار زمین مثل گاسپرینی جین بپوشد، این هم یک دلیل دیگر برای دوست داشتن آتالانتا.»
جستجو
آرشیو تاریخی