پنجشنبه؛ شروع بازی ایران در لیگ ملت‌ها 2024

والیبال با طعم شب‌زنده‌داری

مهری رنجبر
خبر‌نگار
با شروع لیگ ملت‌ها، شب‌زنده‌داری‌های هوادارانش هم شروع شد. تیم ملی والیبال ایران، دو روز بعداز استارت لیگ ملت‌های 2024 در ریو برزیل به میدان می‌رود. ساعت 3:30 دقیقه بامداد پنجشنبه. این رقابت‌ها که آخرین فرصت جامانده‌ها از المپیک 2024 پاریس است، برای ایرانی که سال قبل در حسرت تصاحب سهمیه مانده، حساسیت زیادی دارد. چراکه اگر تیم ملی از تیم‌های پایین‌تر از جدول رده‌بندی جهانی شکست بخورد امتیاز بیشتری از دست می‌دهد و به همان نسبت با برد از تیم‌های بالاتر امتیاز زیادی به دست می‌آورد. در پایان لیگ ملت‌ها 5 سهمیه المپیک به خوشبخت‌ها می‌رسد. دور مقدماتی گروه مردان از اول تا سوم خردادماه با حضور 16 تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، امریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی برگزار می‌شود.
 تیم ملی والیبال ایران متفاوت پا به لیگ ملت‌ها می‌گذارد، تیمی که هم نیمکتش تغییر کرده و هم ترکیب بازیکنانش دستخوش تغییرات شده تا در روزهای سخت و سرنوشت‌ساز، فقط بجنگد.
موتا پائز مرد شماره یک نیمکت تیم ملی والیبال ایران، در فرصت کمی که داشت، میلاد عبادی‌پور، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، آرمان صالحی و محمدرضا حضرت‌پور را در لیستش به خط کرد تا در ریو با قلب‌شان برای ایران بجنگند؛ جنگی تمام عیار.
ملی پوشان ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها با تیم‌های ایتالیا، آرژانتین، صربستان و باکو جدال سختی دارند. پائز برای آمادگی تیمش در این فرصت کم تنها کاری که از دستش برآمد رایزنی با فدراسیون برزیل برای برپایی اردوی یک هفته‌ای قبل از شروع لیگ ملت‌ها و سه بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل بود. بازی‌هایی که برزیل با ترکیب کامل بازی کرد و تیم ملی ایران محک جدی خورد. طبق برنامه ایران ساعت 3:30 دقیقه بامداد پنجشنبه سوم خردادماه در اولین بازی‌اش به مصاف صربستان می‌رود. تیمی که ایگور کولاکوویچ سرمربی سابق ایران را روی نیمکتش دارد.
 صربستان هم بازی‌های تدارکاتی زیادی نداشته و ایگور کولاکوویچ سرمربی‌اش امیدوار است تیمش با پوشش ضعف‌هایش در بازی اول مقابل ایران قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی