آزاد کردن زندانی با پاداش برد

فوتبالیست‌های پهلوان

فوتبال ایران اگرچه معمولاً با اخبار حاشیه‌ای همراه است و حالا هم پرونده مبارزه با فساد و جادوگری در صدر آن قرار دارد اما گاهی اتفاق‌های بسیار زیبایی هم در همین فوتبال رخ می‌دهد که بی‌تفاوت نمی توان از آن عبور کرد. مانند کار 
پهلوان منشانه‌ای که بازیکنان آلومینیوم انجام دادند. آنها پس از برد ارزشمندی که در دیدار جام حذفی مقابل پرسپولیس به دست آوردند و این تیم را پس از تساوی پر گل 4-4، در ضربات پنالتی از پیش رو برداشتند، با حضور در ستاد دیه استان مرکزی مبلغی را صرف آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد کردند تا او به آغوش خانواده خود بازگردد. این زندانی ۳۱ ساله یکی از ساکنین روستاهای شازند بود که به‌علت تصادف محکوم به پرداخت دیه شده و به‌دلیل نداشتن توانایی پرداخت بدهی روانه زندان شده بود.
امیر نوری کاپیتان اراکی‌ها که در این اقدام پیشقدم بوده، در این باره به ایرنا گفت: «ما قبل از هر بازی از اعضای تیم صدقه جمع می‌کنیم و آن را به نیازمندان می‌دهیم. در بازی برگشت با پرسپولیس باشگاه به ما پاداشی داد که آن را به یک نیازمند اهدا کردیم. با توجه به پیروزی حساس ما مقابل پرسپولیس در جام حذفی، باشگاه پاداش ویژه‌ای به ما داد که ما از قبل با اعضای تیم هماهنگ کردیم که در صورت شکست پرسپولیس پاداش برد این بازی را برای آزادی یک زندانی خرج کنیم.» او ادامه داد: «در این مدت از قبیل این اتفاقات در تیم ما زیاد رخ داده است. هم زندانی آزاد کرده‌ایم هم مخارج درمان بیماران سرطانی را متقبل‌ شده‌ایم. پیش از این بیشتر برای تهیه جهیزیه پول جمع می‌کردیم و حالا تصمیم گرفته‌ایم این موضوع را گسترش بدهیم و تا حد امکان بتوانیم به عزیزانی که مشکلات مالی دارند، کمک کنیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی