بند خرید سردار آزمون فعال نمی‌شود

سر نخواستن ستاره ایرانی دعواست

 ایمان عظیمی
خبر‌نگار
روزنامه ایتالیایی ایل مساجرو، خبر داد که مدیران باشگاه آ اس‌رم بنا به تصمیمی که از پیش اتخاذ کرده‌اند با پایان قرارداد قرضی سردار آزمون، بند خرید دائمی این ستاره ایرانی را فعال نمی‌کنند تا با پایان مدت قرارداد، شماره ۲۰ تیم ملی با زادگاه ژولیوس سزار وداع کند و برای پیگیری دوباره فوتبال خود به دیار و تیم دیگری کوچ کند.
 اما در همین ابتدا بهتر است بپرسیم که چرا سردار آزمون علی‌رغم بازی‌های خوب و اثرگذارش در تیم مورینیو و ده‌روسی به چنین وضعی دچار شد که سر نخواستنش دعوا باشد؟
آزمون در مجموع ۸۰۰ دقیقه برای رُم بازی کرد و به ازای هر ۱۱۱ دقیقه، تأثیرگذاری مستقیمی روی گل‌های تیمش داشت که باتوجه به حضور گاه و بی‌گاه این بازیکن در ترکیب اصلی آمار نسبتاً خوبی به‌نظر می‌رسید ولی گویا مدیران باشگاه برای ماندن آزمون در این تیم به اجماع نرسیدند و مبلغ بالای رضایتنامه نیز در این میان مزید بر علت شد تا علنا کار آزمون در رُم به خط پایان برسد. در واقع باشگاه ایتالیایی حاضر نیست برای ماندن آزمون در پانتئون رم ۱۲.۵ میلیون یورو به قهرمان این فصل بوندس‌لیگا، بایرلورکوزن پرداخت کند و تیم آلمانی هم قصد ندارد جایی برای حضور دوباره مهاجم ایرانی‌اش در میان دیگر بازیکنان درنظر بگیرد.
اما آیا قضیه تنها به رقم بالای رضایتنامه آزمون برای حضور دائمی در رم بازمی‌گردد؟
کیفیت فنی سردار آزمون در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که او ارزش پرداخت چنین پولی را دارد اما دلیل نخواستنش را می‌توان به این نکته خلاصه کرد که آزمون و دیگر ستاره‌های ایرانی شاغل در اروپا به‌خاطر ساختار پیچیده و به‌هم‌پیوسته سرمایه‌داری متأخر و کمتر بازی کردن آنها در بازگشت سرمایه چندان خواهانی ندارند و چون نمی‌توانند از نظر مالی آورده خوبی برای تیم‌هایشان داشته باشند از خوان نعمت اروپایی‌ها جا می‌مانند و دست‌شان از سفره کوتاه می‌شود. وقتی کیت آزمون به‌جز محدوده رم و ایتالیا طرفداری برای خرید ندارد پس باید هم منتظر تنهایی‌اش در جایی میان نخواستنی‌ها باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی