برای جلوگیری از قهرمانی سیتی

شب شورانگیز شمال لندن

تاتنهام برای چند ساعتی هم که شده، مورد حمایت هواداران هر دو تیم شمال لندن است چون باید جشن قهرمانی منچسترسیتی را خراب کنند. تیم آنژه پوستکوگلو شنبه با پیروزی ۲ بر یک مقابل برنلی این تیم را به چمپیونشیپ فرستاد چند ساعت بعد از آنکه میهمان امشب با پیروزی ۴ بر صفر در زمین فولام موقتاً به صدر جدول رفت.
شکست‌های پیاپی تاتنهام در لیگ برتر از چهار به پنج می‌رسید اگر برنلی از گل‌زده‌اش محافظت می‌کرد و امیدهایش برای بقا را زنده نگه می‌داشت اما پدرو پورو اشتباهش روی گل حریف را جبران کرد و مدافعی دیگر، میکی فان‌دفن، بهترین بازیکن فصل اسپرز، گل دوم را مثل یک مهاجم کهنه‌کار زد تا بازگشت تاتنهام کامل شود.
سفیدپوشان با این پیروزی امیدهای خود برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان را هم زنده نگه داشتند چون بدون در نظر گرفتن بازی دوشنبه شب استون ویلا با لیورپول، فاصله این تیم با شاگردان اونای امری چهار امتیاز شد. البته مربی استرالیایی بارها در این فصل تأکید کرده هدف اصلی تیمش در فصل اول کار او رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان نیست. آنها در این فصل یک رکورد در تاریخ باشگاه در لیگ برتر بر جای گذاشته‌اند؛ تاتنهام توانسته باخت را با برد و مساوی عوض کند و ۲۵ امتیاز بگیرد و فقط لیورپول با ۲۸ امتیاز بالاتر از این تیم است ضمن اینکه در ۱۴ بازی خانگی آخر اسپرز در لیگ برتر، میزبان و میهمان در گلزنی موفق شده‌اند که رکورد قابل توجهی است.
اما اینکه تاتنهام در پنج بازی آخرش گل اول را خورده، اتفاق خوبی نیست آن هم برابر سیتی که اوج گرفتن سنتی آخر فصلش شاید به قهرمانی عصرشنبه به قیمت ناکامی دوباره آرسنال تمام شود. یوشکو گواردیول دو تا از گل‌های سیتیزن‌ها را به فولام زد در حالی که فیل فودن، برنده جایزه بهترین بازیکن فصل از نگاه فوتبال‌نویسان و خولین آلوارس هم در میان گلزنان بودند. حالا سیتی با یک امتیاز اختلاف نسبت به آرسنال در رده دوم است با سه تفاضل گل کمتر بنابراین اگر می‌خواهند در روز آخر سرنوشت قهرمانی به دست خودشان باشد، باید امشب تاتنهام را شکست دهند.
سیتی البته در پنج بازی آخرش با تاتنهام تنها یک برد داشته و هرگز در ورزشگاه جدید تاتنهام موفق به پیروزی نشده هرچند شاید برخی هواداران تاتنهام ترجیح دهند این رکورد از بین برود اگر جشن قهرمانی آرسنال خراب می‌شود!
بازی رفت دو تیم در ورزشگاه اتحاد ۳ بر ۳ شد و ششم بهمن در جام حذفی با هم روبه‌رو شدند که سیتی در لندن به پیروزی یک بر صفر رسید.
جستجو
آرشیو تاریخی