در این سال‌ها فقط از تخلفات چشم پوشی شده است

شاهرخی: فکر می‌کنم پایان ماجرا خوش باشد!

 

 فائزه زمانی
خبرنگار

تنور فساد در فوتبال این روزها دوباره داغ شده است. این ماجرا سال‌ها قبل هم بی‌هیچ نتیجه‌ای سروصدا کرد و حالا همایون شاهرخی پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است به رغم چشم پوشی‌ها در تمام این سال‌ها این بار این پرونده می‌تواند پایانی خوش داشته باشد.
 
 نظرتان درباره پرونده جدید فساد در فوتبال چیست؟
متأسفانه در این سال‌ها شاهد این بودیم که به‌خاطر فشارهای اقتصادی و مواردی دیگر، فساد در ورزش ریشه کرده که این موضوع باعث تأسف است و به طور کلی باید جلوی فساد گرفته شود. بنده کاری به کمیته‌هایی مثل اخلاق و انضباطی ندارم، وقتی کسی خلاف کرد باید تاوان پس بدهد و مجازات شود تا حساب کار دست همه بیاید.
 این پرونده قبلاً هم مطرح شد اما رسیدگی‌ها به جایی نرسید، فکر می‌کنید این بار نتیجه بدهد؟
مسئولان بارها چنین مواردی را نادیده گرفته‌اند و الان هم ممکن است چشم‌پوشی کنند. چیزی که در این سال‌ها زیاد رخ داده از این قبیل چشمپوشی‌ها بوده است. کسی که نان خلاف را می‌خورد و پای فساد را به ورزش و مملکت باز می‌کند باید تاوانش را بدهد اما الان هرچقدر من و امثال من در این باره صحبت کنیم دردی از فوتبال دوا نمی‌شود و تصمیم‌گیری با افراد دیگری است، اما فکر می‌کنم پایان این ماجرا خوش باشد.
 زمانی که پلیس بودید احیاناً با چنین پرونده‌هایی روبه‌رو نشدید؟
چه زمانی که پلیس بودم و چه زمانی که مربی به چنین مواردی برنخوردم وگرنه شک نکنید اولین نفر برخورد می‌کردم چون همیشه طرفدار نظم و انضباط بوده‌ام و قطعاً اگر با چنین مسائلی روبه‌رو می‌شدم بازیکن را تنبیه کرده و باشگاه را جمع می‌کردم.
  زمان شما هم در فوتبال فساد وجود داشت؟
ممکن است در زمان فوتبال ما هم فساد‌هایی رخ داده باشد اما اگرهم بوده یا من یادم نمی‌آید، یا به صورت عمومی مطرح نشده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی