مهدی: مجوز تماشای هوادار – پرسپولیس صادر شده بود

تماشاگران سفارشی

 بازی هوادار و پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر درحالی در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار شد که از قبل اعلام شده بود این مسابقه بدون تماشاگر برگزار می‌شود. در ادامه با اینکه باشگاه پرسپولیس درخواست داده بود هواداران این تیم بتوانند بازی را از نزدیک ببینند با این درخواست موافقت نشد. با این حال و در کمال تعجب، شاهد بودیم که حدود ۵۰۰ تماشاگر در سکوهای استادیوم پاس نشسته بودند تا این مسابقه چندان هم بدون تماشاگر نباشد! این درحالی است که در جلسه شورای تأمین تأکید شده بود، هیچ تماشاگری حق ورود به ورزشگاه را ندارد ولی این حکم نقض شد تا شاهد یک بی‌انضباطی دیگر در فوتبال ایران باشیم. سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر درباره علت این اتفاق به «ایران ورزشی» گفت: «من برای بازی مس رفسنجان و سپاهان به رفسنجان رفته بودم و از طریق رسانه‌ها خبر حضور تماشاگران در بازی هوادار و پرسپولیس را شنیدم ولی به نظر می‌رسد که برای حضور تماشاگران مجوزهایی را گرفته بودند. باید گزارش‌ها را بخوانم تا بتوانم دراین‌باره بهتر صحبت کنم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا پرسپولیس مجوز حضور تماشاگران را گرفته بوده، پاسخ داد: «هر دو باشگاه، هم تیم میزبان و هم تیم میهمان به نسبت مساوی در این طور مواقع مجوز می‌گیرند.»
مهدی درباره اینکه آیا وقتی می‌گویند بازی بدون تماشاگر است، بهتر نیست این کار انجام شود تا عدالت رعایت شود، عنوان کرد: «ما در ایام کرونا هم در بازی‌ها چنین شرایطی را داشتیم و هواداران کمی با فاصله می‌نشستند و بازی‌ها را می‌دیدند. به هر حال، فوتبال است و جاذبه‌های خودش را دارد و تیم‌ها هم همراه دارند و تا آنجایی که بشود بحث ایمنی ورزشگاه و تماشاگران را تأمین کرد، همیشه مساعدت‌هایی شده و این بازی هم در همین مسیر بوده است.»
با این حال، آنچه به نظر می‌رسد این است چنین اتفاق‌هایی اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد و تماشاگران نباید به صورت سفارشی راهی استادیوم شوند و اگر ممنوعیتی وجود دارد، باید برای همه باشد، نه اینکه برخی از آن پیروی نکنند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی