تهران و خوزستان نیازمند ورزشگاه‌های مدرن

 چندی پیش وزیر ورزش در مورد زیرساخت‌های لازم برای تیم‌های لیگ برتری گفته بود: «می‌دانیم باشگاه‌های ما کمتر از زیرساخت‌های لازم برخوردار هستند و عموماً از ورزشگاه‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند. تا جایی‌که امکان داشته باشد ورزشگاه‌هایی که متعلق به دستگاه ورزش کشور است را بروزرسانی می‌کنیم و کمک ‌می‌کنیم تا تمام اقشار از این ظرفیت استفاده کنند.»
به بهانه این صحبت‌های کیومرث هاشمی، آخرین وضعیت ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری را مرور خواهیم کرد.

این شهر زمین ندارد!
جای بسی تعجب است که پایتخت کشور یک ورزشگاه استاندارد که مورد تأیید باشد، ندارد؛ تهران چند مجموعه ورزشی خوب دارد که با برطرف‌کردن ایرادهای این مجموعه‌ها، این مشکل تا حدود زیادی برطرف خواهد شد. 
به‌جز ورزشگاه آزادی و ورزشگاه دستگردی که اکنون عملیاتی است، در تهران ورزشگاه تختی، شهرقدس و شیرودی وجود دارند که با رفع مشکلات می‌توان آنها را عملیاتی و از این ورزشگاه‌ها استفاده کرد که این مسأله هم نیازمند تأمین بودجه از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی 
کشور است.
 استان فوتبال‌خیز در حسرت ورزشگاه
در استان خوزستان هم وضعیت ورزشگاه‌ها اصلاً مناسب نیست و اکثر ورزشگاه‌ها قدیمی هستند، مشکلات چمن و گیت ورودی و... در این استان فوتبال‌خیز کاملاً مشهود است. تنها ورزشگاه استاندارد خوزستان درحال‌ حاضر ورزشگاه شهدای فولاد است. مشکل قدیمی بودن ورزشگاه‌ها و نیازمند بودن آنها به نوسازی، مسأله‌ای است که در تمام فوتبال ایران وجود دارد؛ اما در بین استان‌های دارای نماینده در لیگ برتر، خوزستان بیشترین مشکلات را از جهت تأمین زمین برای ورزشگاه دارند.

نیمه ‌پر لیوان
با توجه به تعدد ساخت‌وساز ورزشگاه در استان کرمان، این استان را درحال‌ حاضر می‌توان مجهزترین استان کشور ازنظر زیرساخت فوتبالی دانست و ورزشگاه حاج‌قاسم سلیمانی شهر سیرجان، ورزشگاه مس رفسنجان و ورزشگاه مس‌آرنا شهر کرمان به‌روزترین و مجهزترین ورزشگاه‌های کشور محسوب می‌شوند. 
بعد از کرمان، اصفهان هم با دو ورزشگاه نقش‌جهان و فولادشهر و انزلی با ورزشگاه بازسازی شده سیروس قایقران، تقریباً شرایط استاندارد را دارند و امید است با تأمین اعتبار لازم، تمام ورزشگاه‌های ایران بزودی به شرایط استاندارد برسند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی