اتفاقات تلخ دربی رفت و بازی سیرجان پیش چشم سرخ‌ها

موعود در اوج حساسیت دوباره به پرسپولیس رسید

سوژه

 قرار است قضاوت بازی نساجی – پرسپولیس را موعود بنیادی‌فر به عهده داشته باشد. داوری که پرسپولیسی‌ها از او خاطره خوشی ندارند.
دربی رفت را هنوز پرسپولیسی‌ها از یاد نبرده‌اند. موعود در آن بازی به عنوان تنها داوری که لایسنس قضاوت با کمک داور ویدیویی را دارد سوت دربی را گرفت و تحت تأثیر جو مسابقه نتوانست قضاوت خوبی انجام دهد. در آن بازی بنیادی‌فر ارتباط خوبی با داوران عراقی اتاق VAR نداشت و در صحنه‌ای که می‌توانسنت حامدی‌فر را به خاطر تکل بسیار خشن روی پای دانیال اسماعیلی‌فر اخراج کند کوتاهی کرد.
در آن صحنه بنیادی‌فر اصلاً خطا را ندید و با جایگیری غلط در تعیین نتیجه آن مسابقه و شاید قهرمانی لیگ تأثیرگذار بود. البته در آن صحنه داوران عراقی اتاق VAR هم به او کمکی نکردند.
از سوی دیگر پنالتی وقت‌های تلف شده آن بازی و اینکه بنیادی‌فر تحت تأثیر اعتراض‌های بازیکنان حریف برای صحنه‌ای که قضاوت درباره آن بسیار سخت بود و به نظر می‌رسید بازیکن استقلال درصدد گرفتن پنالتی بوده در نهایت برای استقلال پنالتی گرفت در صورتی که صحنه واضح پنالتی روی شهاب زاهدی در نیمه اول را خطا اعلام نکرد.
بنیادی‌فر قبل‌تر قضاوت بازی سپاهان – پرسپولیس را نیز برعهده داشت و با اینکه پرسپولیس در آن مسابقه بازنده شد و شهاب زاهدی هم با کارت قرمز از بازی بیرون رفت قضاوت او مورد اعتراض قرار نگرفت.
موعود اما در قضاوت اولین بازی سال جدید سرخ‌ها هم نتوانست داوری جالبی داشته باشد و با اخراج اوسمار و نگرفتن پنالتی روی عالیشاه که کارشناسان تأییدش کردند، دوباره در کانون توجه قرار گرفت.
موعود در آن مسابقه اوسمار را به خاطر اینکه دو قدم وارد زمین شد تا بگوید جان بازیکن حریف در خطر است با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد. او در نیمه نخست هم خطای بازیکن گل‌گهر روی عالیشاه را پنالتی اعلام نکرد و به خاطر اعتراض عالیشاه به او کارت زرد داد و بعد از بازی هم مورد عتاب کاپیتان سرخ‌ها قرار گرفت.
حالا موعود با این سابقه قضاوت در بازی‌های این فصل پرسپولیس قرار است دیدار فوق‌العاده حساس نساجی – پرسپولیس را در آن جو سنگین ورزشگاه وطنی قائمشهر قضاوت کند. درباره موعود و قضاوت‌هایش هیچ گونه پیش‌داوری نمی‌توان انجام داد اما کاش کمیته داوران با توجه به حساسیتی که پرسپولیسی‌ها به موعود بنیادی‌فر پیدا کرده‌اند او را در این مقطع سرنوشت ساز داور دیدار سرخ‌ها نمی‌گذاشت.

جستجو
آرشیو تاریخی