فتح‌الله‌زاده: واگذاری سرخابی ها تصمیم مثبت و خوبی بود

استقلال با شعار خلیج‌فارس آشناست

گفت و گو

محمد محمدی سدهی؛ خبرنگار

در روزهای گذشته تفکیک مالکیت باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی باعث شد تا صحبت‌هایی در خصوص تغییر نام این تیم به استقلال خلیج‌فارس مطرح شود؛ موضوعی که تاکنون واکنشی از سوی مسئولان باشگاه نداشته است اما علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با «ایران ورزشی» در خصوص تغییر نام این تیم چنین نظری دارد: «از نظر من موضوعات اینچنینی نباید خیلی زود منعکس شود و باید پس از بررسی مسئولان و به قطعیت رسیدن آن، بیان شود. باید نام پیشنهادی مسکوت می‌ماند اما به هر حال این اتفاق نیفتاد و خلیج‌فارس اسم بسیار زیبایی است که به تیم استقلال اضافه می‌شود.»
او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «باید ببینیم مقررات فدراسیون برای تغییر نام استقلال به چه صورت است و چقدر زمان می‌برد تا این نام به استقلال اضافه شود. البته پیش از این نام خلیج‌فارس در شعار هواداران ما مطرح می‌شد و هواداران چنین شعاری در استادیوم سرمی‌دادند: «خلیج‌فارس ایران، استقلال قهرمان». بنابراین خلیج‌فارس نام ناشناسی برای استقلال نیست و تغییر نام استقلال به این نام قطعاً برای همه خوشایند خواهد بود.»
مدیرعامل اسبق آبی‌ها در خصوص واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌گوید: «از نظر من واگذاری این دو باشگاه مُسکن خوبی برای استقلال و پرسپولیس محسوب می‌شود. باید ببینیم که آیا روند خوب این دو تیم با تغییرات مدیریتی دو باشگاه مثبت خواهد بود یا خیر؟ امیدوارم که مالکان دو باشگاه یکباره در وسط راه، کار را رها نکنند چرا که این تجربه در گذشته وجود داشته و برخی از شرکت‌ها در اواسط راه، کار و حمایت خود را از تیم‌های مربوطه رها کردند و دیگر نامی از آن تیم‌ها شنیده نمی‌شود.»
فتح‌الله‌زاده صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «از نظر من واگذاری دو باشگاه به شرکت پتروشیمی و ۶ بانک، تصمیم مثبت و خوبی است اما همان‌گونه که گفتم نگرانی‌هایی در خصوص این واگذاری در آینده وجود دارد که الان نمی‌توان در مورد خوب یا بد بودن این واگذاری صحبت کرد.»
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در خصوص شرایط این تیم در هفته‌های پیش رو اینچنین صحبت می‌کند: «در حال حاضر استقلال شرایط بسیار خوبی دارد و شخص جواد نکونام تمام وقت خود را به تیم اختصاص داده و تنها یک نگرانی وجود دارد و آن همبستگی تمام ارکان باشگاه است. در فصل جاری شکافی بین مدیریت و کادر فنی به‌وجود آمد و در این مقطع حساس باید مدیران و کادر فنی در کنار هم باشند و هم مدیریت و هم کادر فنی این اختلافات را کنار بگذارند.»
او در پایان می‌افزاید: «در حال حاضر استقلال و پرسپولیس رقابت نزدیکی با هم دارند و چون پرسپولیس از جام حذفی کنار رفته، انگیزه زیادی برای قهرمانی در لیگ دارد. بنابراین تمام تمرکز خود را روی لیگ می‌گذارد. علاوه بر این پرسپولیس در فصل جاری تیم بسیار خوبی نشان داده و این موضوع باعث شده تا لیگ با جذابیت و حساسیت زیادی پیگیری شود. در فصل‌های گذشته قهرمان لیگ برتر تا حدود زیادی مشخص بود و این فصل جزو معدود فصل‌هایی است که رقابت تا این اندازه نزدیک است.»

جستجو
آرشیو تاریخی