بازگشت مربی خانه‌نشین به تیم‌های ملی هندبال

شافعیان: شاید سرمربی بزرگسالان شدم

هندبال

نشمین شافعیان، مربی سابق تیم‌ملی هندبال زنان دوباره بازگشت، او این‌بار در کادر فنی دو تیم‌ملی و جوانان حضور دارد. سرمربی تیم جوانان است و مربی تیم‌ملی. او که سابقه هدایت تیم‌های نوجوانان، جوانان و تیم‌ملی را دارد در دو‌سال آخرین حضورش، تیم‌ملی با صعود به جمع چهار تیم برتر قهرمانی آسیای اردن، برای اولین‌بار سهمیه قهرمانی جهان را گرفت. اما همان سال، یعنی ۱۴۰۰ یکد‌فعه شافعیان از تیم‌ملی به دلایل مختلف کنار رفت.
او همان موقع حضورش در تیم باشگاهی همراه با تیم اشتاد سازه مشهد قهرمان لیگ برتر شد اما بعد از دوری سه ساله فدراسیون هندبال اسم او را به عنوان سرمربی تیم جوانان در قهرمانی جهان مقدونیه اعلام کرد، مسابقاتی که دختران هندبال با تیم‌های رومانی، هلند و برزیل همگروه است.
این اتفاق با واکنش‌های جالبی بین اهالی هندبال همراه شد. چرا که فدراسیون در شرایطی هدایت تیم جوانان در قهرمانی جهانی را به او سپرد که قبلاً با تیم‌ملی سهمیه جهانی را گرفته بود اما با تیمش به جهانی اسپانیا نرفت و سه سالی خانه‌نشین ماند. شافعیان درباره دلیل سرمربیگری‌اش در تیم‌ملی گفت: «نظر فدراسیون بوده و صحبت خاصی ندارم. آنها صلاح دانستند هدایت جوانان را برعهده داشته باشند.»
با اینکه بعضی‌ها احتمال می‌دهند، شاید او آذرماه دوباره سرمربی تیم‌ملی شود اما او می‌گوید: «نمی‌دانم شاید این اتفاق هم بیفتد.»
فدراسیون با پایان اردوی اول تیم جوانان در سال جدید در تهران، اردوی مشترک تیم جوانان و تیم‌ملی را در سمنان برگزار می‌کند. در این اردوی مشترک قرار است ۲۰ بازیکن بزرگسال و ۲۱ بازیکن جوان از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت‌ زیر نظر شافعیان تمرین کنند. البته مهدی رهبری هم مشاور فنی یا مدیرفنی در اردوی اول کنار او قرار خواهد گرفت که حالا در لیست فدراسیون در اردوی مشترک سمنان غایب است.

جستجو
آرشیو تاریخی