پرسپولیس صفر – سپاهان صفر

شانس طلایی سوخت

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، هفته بیست و پنجم از بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی، تماشاگر: ۴۵ هزار نفر، ساعت:۱۹:۳۰
پرسپولیس صفر
سپاهان صفر
داور: بیژن حیدری
کمک‌ها: فرهاد مروجی، علی اکبری نوری
اخطار:عیسی آل‌کثیر (پرسپولیس) امید نورافکن (سپاهان)
اخراج: امید عالیشاه (۸۲ پرسپولیس)
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، وحدت هنانوف(فرشاد فرجی ۸۵)، حسین کنعانی، گئورگی گولسیانی، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی (وحید امیری ۷۹)، اوستون اورونوف، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر
سرمربی: اوسمار ویرا
سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی، برایان دابو، محمد کریمی، رامین رضاییان، سیاوش یزدانی، فرشاد احمدزاده (رضا اسدی۶۵)، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، شهریار مغانلو، محمد شکاری (علی‌اصغر اعرابی۷۵)
سرمربی: ژوزه مورایس
بازی بزرگ هفته در شرایطی آغاز شد که پرسپولیس با حضور بیرانوند و عالیشاه در ترکیب، شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفت. دو ستاره سرخ‌ها در شرایطی به این بازی رسیدند که با تیم خودشان تمرین نکرده بودند و تا ساعاتی قبل از شروع مسابقه مشخص نبود در این میدان حضور داشته باشند.
از سوی دیگر وحدت هنانوف هم جایگزین دانیال اسماعیلی‌فر شد تا پرسپولیس نسبت به روز شکست عجیب در اراک سه تغییر مهم در ترکیب اصلی خود داشته باشد.
در نقطه مقابل از بین مصدوم‌های سپاهان نیز فرشاد احمدزاده به این بازی رسید و نام رضا اسدی گلزن بازی رفت هم وارد لیست تیمش شد تا هر دو تیم با بهترین نفرات و تمام قوا دنبال پیروزی در این مسابقه حساس باشند.
بازی با شروع تهاجمی سپاهان این ذهنیت را ایجاد کرد که قرار است برعکس بازی تراکتور – استقلال یک مسابقه سراسر تهاجمی را شاهد باشیم اما خیلی زود مشخص شد خبری از موقعیت گل در این میدان هم نیست!
در بیست دقیقه ابتدایی زور هیچ کدام از دو تیم به هم نرسید اما سپاهان راحت‌تر جلو می‌آمد و مالکیت توپ بیشتری داشت. با این حضور از دقیقه ۲۵ به بعد شرایط پرسپولیس تا حدودی بهتر شد اما درگیری‌ها و بازی فیزیکی دو تیم در میانه میدان باز هم اجازه خلق موقعیت را به بازیکنان مؤثر و تکنیکی دو تیم نمی‌داد.
در یکی از مهم‌ترین موقعیت‌ها در دقیقه ۲۹ضربه سر گئورگی گولسیانی روی ارسال عبدالکریم حسن با اختلاف کمی از بالای دروازه نیازمند به اوت رفت.
دقیقه ۴۰ و لحظاتی بعد از هدر رفتن موقعیت احمد‌زاده، رامین رضاییان روی پاس دقیق رضا شکاری موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت ولی شوت او به زاویه بسته زده شد و به تور کناری دروازه برخورد کرد. رضاییان پس از اینکه داور کرنر اعلام نکرد بشدت نسبت به تصمیم معترض بود.
دقیقه ۴۳ مسابقه مهدی ترابی با نفوذ به قلب خط دفاعی سپاهان و یک و دو با گولسیانی موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت اما شوت او با اختلاف چند متری از بالای دروازه به بیرون رفت.
پرسپولیس در پنج دقیقه وقت‌های تلف شده هم برتری نسبی داشت اما مهار اورونوف و از کار انداختن ستاره‌هایی مثل عالیشاه و ترابی اجازه نداد سرخ‌ها در زدن ضربات آخر دقت داشته باشند و بازی بدون گل مساوی تمام شد.
نیمه دوم شرایط پرفشارتر هم شد و بازی فیزیکی‌تر و سنگین‌تر دنبال شد. نیمه دوم پر از خطا و اعتراض بود اما آنچه مشخص بود اینکه زور دو تیم به هم نرسید.پرسپولیس تا قبل از اخراج عالیشاه دست بالاتر را داشت و سپاهان عقب نشسته بود و به مساوی راضی‌تر به نظر می‌رسید اما اخراج کاپیتان سرخ‌ها ورق را برگرداند و در دقایق پایانی این پرسپولیس بود که به مساوی راضی بود.
دقیقه ۵۰ نفوذ وحدت هنانوف روی پاس تماشایی اورونوف می‌رفت که پرسپولیس را به گل اول برساند ولی پاس او با دخالت بموقع میلاد زکی‌پور قطع شد. دقیقه ۶۱ نیز عبدالکریم در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گرفت ولی شوت او را مدافع سپاهان با تکل بموقع راهی کرنر کرد.
دقیقه ۷۰ ارسال عبدالکریم حسن می‌رفت که به گل اول پرسپولیس تبدیل شود اما مدافع سپاهان زودتر از آل‌کثیر توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۷۵ شوت رضا شکاری بی‌دقت بود و با اختلاف از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده سپاهان تا یک قدمی گل برتری پیش رفت اما در نهایت سرخ‌ها خوش‌شانس بودند. ارسال کرنر رامین رضاییان پس از اینکه میلاد زکی‌پور توپ را با سر به تیر دوم ساباند به شکل خطرناکی با ضربه سر هادی محمدی به اوت رفت.
با این تساوی پرسپولیس ۵۳ امتیازی شد و اوسمار نتوانست از این بازی بزرگ سربلند بیرون بیاید اما اختلاف یک امتیازی با استقلال حفظ شد تا به پنج بازی آخر چشم بدوزد.

جستجو
آرشیو تاریخی