مصاحبه

رضا حسن‌زاده: استقلال با یک گل برنده دربی می‌شود
رضا حسن‌زاده بازیکن سابق استقلال در خصوص بازی دربی گفت: «بازیکنان باید بدانند اگر پرسپولیس را ببرند با ۶ امتیاز اختلاف صدر‌نشین می‌شوند و به لحاظ انگیزشی رشد فنی قابل توجه‌ای شکل می‌گیرد. بدون شک رمز موفقیت در دربی اتحاد و همدلی است و این اتفاق باید از مدیریت و سرمربی به بازیکنان انتقال داده شود. رفاقت و همدلی و اتحاد تیمی از شروط موفقیت است و امیدوارم این اتفاق به بهترین شکل ممکن برای استقلال رخ داده تا با کسب ۳ امتیاز از این میدان سخت خارج شود.» حسن‌زاده در پایان گفت: «به عنوان یک استقلالی امیدوارم آبی‌پوشان برنده بازی باشند. اگر چه پیش‌بینی این گونه بازی‌ها کار سختی است اما احساس می‌کنم استقلال با نتیجه یک بر صفر و روی ضربات ایستگاهی و شروع مجددها به گل برسد.»
 

یامگا: دربی تهران مثل دیدار یونایتد و سیتی است
کوین یامگا بازیکن مصدوم استقلال در خصوص دربی گفت: «این مهم‌ترین بازی است. جو دیوانه‌واری وجود دارد که تجربه کردن آن باورنکردنی است.» یامگا که از سال 2021 به آبی‌های استقلال پیوست و در پنج دربی بازی کرده است، گفت: «نیمی از سکوها همه آبی و بقیه قرمز هستند. هواداران صدها کیلومتر را طی می‌کنند تا به پایتخت برسند قبل از اینکه شب را در نزدیکی استادیوم بگذرانند تا صندلی خود را حفظ کنند. این یک رقابت بسیار بسیار قوی است، قابل مقایسه با رقابت بین باشگاه‌های منچستر - یونایتد سیتی است.»

 
اکبرپور: استقلال دربی را ببرد، قهرمان می‌شود
علیرضا اکبرپور مهاجم سابق استقلال درباره دربی 103 پایتخت که چهارشنبه شب در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، گفت: «دربی همیشه یک بازی متفاوت است و دو تیم هرگز دوست ندارند در این بازی شکست بخورند. برای مربیان و بازیکنان در وهله اول نباختن مهم است و همین باعث شده تا گاهی اوقات دربی‌ها کم‌موقعیت و بی‌هیجان باشد. استقلال شرایط خوبی برای دربی دارد و پرسپولیس هم در وضعیت خوبی به سر می‌برد. اگر استقلال این بازی را ببرد شانس خیلی خوبی برای قهرمانی خواهد داشت، ولی فکر می‌کنم مساوی هم برای استقلال نتیجه خوبی محسوب می‌شود و کمتر از برد نیست.» اکبرپور در واکنش به صحبت‌های جواد نکونام بعد از بازی برابر استقلال خوزستان که گفته بود آنهایی که از قهرمانی استقلال حرف می‌زنند، به این تیم خیانت می‌کنند، گفت: «من این جمله را قبول ندارم، هر چند که معتقدم نکونام از مطرح کردن این حرف‌ها منظور بدی نداشته است. او شاید می‌خواهد فشار را از روی تیمش بردارد تا استقلال بدون استرس نتیجه بگیرد، ولی همه استقلالی‌ها دوست دارند این تیم قهرمان شود. در بین پیشکسوتان شاید یکی، دو نفر وجود داشته باشند که نمی‌خواهند موفقیت افراد را در استقلال ببینند، ولی بقیه دوست دارند این تیم قهرمان شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی