ازدواج با همسرم شیرین‌ترین عیدی برایم بود

شریفی: در پوکت متفاوت وزنه می‌زنم

رضا عباسپور
روزنامه‌نگار

«آیت شریفی» ملی‌پوش مازندرانی دسته وزنی المپیکی 102+ کیلوگرم قطعاً یکی از چهره‌های جوان و خوش‌آتیه فوق‌سنگین است که سال‌های آینده اگر خوب هدایت و حمایت شود می‌توانیم از او در عرصه‌های مختلف بین‌المللی توقع مدال‌های خوشرنگ داشته باشیم. شریفی که سال 1402، خیلی سال پرفروغی از نظر مدال‌های خوشرنگ بین‌المللی برایش نبود، چون همراه با علی داودی دیگر فوق‌سنگین وزنه‌برداری ایران در کورس کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس قرار دارد، معتقد است که هر چقدر سال گذشته او در میادین قاره‌ای و جهانی ناکام بود، عزمش را جزم کرده تا سال 1403 با توپ پر روی تخته مسابقه حاضر شده و استارت افتخارآفرینی خود را با بهترین نتیجه در جام جهانی پوکت تایلند، آخرین انتخابی المپیک پاریس در فروردین سال آینده بزند. برهمین اساس با این ملی‌پوش که در آستانه اعزام به جام‌جهانی در اردوی تیم ملی مشغول تمرین است، گفت و گویی داشتیم که در ادامه مشروح آن را با هم مرور می‌کنیم.
 
خوشحالم دوباره
به خانه برگشتیم
نایب قهرمان رقابت‌های آسیایی 2023 جینجو کره جنوبی در دسته فوق سنگین از اینکه او و هم‌تیمی‌هایش مجدداً به خانه اصلی خود یعنی کمپ تمرینی تیم‌های ملی در مجموعه ورزشی آزادی بازگشتند خوشحال است و در این خصوص می‌گوید: «حقیقتاً از اینکه کمپ تیم‌های ملی وزنه‌برداری بازسازی شد و از نظر شرایط کیفی برای تمرین ما مهیا شد بسیار خوشحالیم. اگرچه انصافاً شرایط اردویی و تمرینی ما در یک سال گذشته هر کجا بودیم عالی بود و در بهترین شرایط اردو برگزار می‌شد اما خب همیشه خانه خود آدم برایش راحت‌تر و آرامش‌بخش‌تر است. خداراشکر محل تمرین ما در کمپ آزادی خیلی شیک و نو شده است. این موضوع قطعاً از نظر روحی و روانی برای بچه‌ها عالی است که در شرایطی ایده‌آل و محلی تمیز و استاندارد برای کسب سهمیه آماده شوند. امیدوارم شرایط وزنه‌برداری ایران در سال 1403 بهتر از قبل شود.»
 
1402 سال موفقی برایم نبود
آیت شریفی ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در خصوص عملکرد فنی‌اش در سال 1402 معتقد است: «اگرچه من در سال 1402 موفق شدم با جلب اعتماد کادرفنی در اردوهای تیم ملی و مسابقات گزینشی المپیک 2024 پاریس جزو نفرات اصلی در ترکیب تیم ملی و مسابقات برون مرزی باشم اما خب معتقدم سوای مدال نقره‌ای که در مسابقات آسیایی جینجو گرفتم، در بقیه رقابت‌های بین‌المللی که حضور داشتم نتوانستم به نتایج دلخواه رسیده و موفق باشم. البته ناکامی من هم دلیل داشت. دلیلش هم مصدومیت و آسیب‌دیدگی‌هایی بود که از قبل داشتم. همین آسیب‌دیدگی‌ها باعث شد نتوانم عملکردی که مدنظر خودم و کادر فنی بود را در صحنه مسابقات و روی تخته پیاده و عملی کنم. اما امیدوارم سال آینده برایم خوب و خوش‌یمن باشد و بتوانم بهترین عملکرد فنی خود را در رویدادهای پیش رو ثبت کنم.»
 
المپیکی شدنم را
به خدا سپردم
شریفی با بیان این مطلب که عزمش را برای درخشش در آخرین انتخابی المپیک جزم کرده در این خصوص تأکید دارد: «همینطور که گفتم سالی که گذشت سال موفقی برایم نبود، به همین دلیل من با شروع تمرینات اردویی عزمم را جزم کردم تا با انگیزه بیشتر و آمادگی بالاتر از گذشته بتوانم بهترین فرم بدنی و رکوردی‌ام را در جام‌جهانی 2024 تایلند روی تخته به نمایش بگذارم. اگرچه خیلی زور زدم تا بتوانم در یک سال گذشته سهمیه ورودم به بازی‌های المپیک را تثبیت کنم ولی این اتفاق هنوز مسجل نشده است. به همین دلیل اگرچه تلاشم را برای بهتر شدن دارم انجام می‌دهم اما المپیکی شدنم را دیگر به خدا سپردم. با این وجود تمام سعی و تلاشم این است از تایلند دست پر برگردم و با رکوردهای ایده‌آل شرایطی را برای خودم و تیم رقم بزنم که باعث غرور ملی و اهتزاز پرچم کشورم در این رقابت‌ها باشد. دنبال این هستم که بهترین رکوردهایم را در تایلند ثبت کنم. باقی را قطعاً خدا برایم رقم می‌زند. اگر قسمت شد و المپیکی شدم که تمام زورم را می‌زنم تا یک آیت شریفی جدید و پر قدرت را روی تخته مسابقات ببینید. اگر هم قسمت چیز دیگری بود که خداراشکر کرده و تسلیم آن خواهم بود. من و علی داودی هر دو در تیم ملی و در دسته فوق‌سنگین داریم صد خود را می‌گذاریم تا بهترین نتیجه و مدال به امید خدا چه در جام جهانی تایلند و چه در بازی‌های المپیک برای کشورمان ثبت شود. حالا این افتخار قسمت هر کدام از ما شد سعی می‌کنیم نماینده شایسته‌ای برای وزنه‌برداری و ورزش ایران باشیم. تمرینات ما با نظم زیر نظر کادرفنی جلو می‌رود. اولویت برای من و بقیه بچه‌ها ابتدا تثبیت سهمیه‌های ورودی به المپیک است و بعد به امید خدا برای مدال‌آوری در پاریس تلاش خواهیم کرد. هر چه خدا بخواهد و صلاحم باشد مطمئناً همان برایم سند زده می‌شود. من برای سال 1403 که شروعش با جام جهانی تایلند است برنامه‌ریزی جدی دارم. ما بلافاصله بعد از المپیک مسابقات جهانی منامه بحرین را داریم که هر طور شده باید در آن به چیزی که برایش برنامه‌ریزی کردم برسم. خدا کمکم کند فکر می‌کنم سال 1403 برایم سال شیرین و پرمدالی باشد. البته اگر مشکلی رخ ندهد یا اتفاقی ناخواسته و غیر منتظره برایم رخ ندهد.»
 
اولین سالی است که تعطیلات نوروز کنار خانواده نیستم
شریفی درباره اینکه سال‌های قبل هم در تعطیلات نوروز سابقه حضور در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری را داشته یا نه می‌گوید: «خیر. این اولین سالی است که من عید نوروز را قرار است کنار هم‌تیمی‌هایم در خانه وزنه‌برداری و کمپ تمرینی تیم‌های ملی به دور از همسر و خانواده‌ام باشم اما این هم قطعاً تجربه جدید و بزرگی است که باید از آن سربلند خارج شویم. اینکه ما دوری از خانه و خانواده را در تعطیلات نوروز تحمل می‌کنیم تا برای مردم و کشورمان در میادین مهم بین‌المللی افتخار کسب کنیم مطمئناً لذت خاص خودش را دارد. خانواده‌ام هم این را پذیرفتند و کمکم می‌کنند تا بتوانم به اهدافی که می‌خواهم برسم.»
 
شیرین‌ترین عیدی‌ام ازدواج قبل از نوروز بود
ملی‌پوش مازندرانی دسته فوق‌سنگین تیم ملی وزنه‌برداری در پایان تأکید دارد: «قطعاً شیرین‌ترین اتفاق و عیدی زندگی‌ام در سال گذشته ازدواج و پیوند عاشقانه با همسر عزیزم چند روز قبل از تعطیلات نوروز بود. به همین دلیل فکر می‌کنم این شیرین‌ترین خاطره‌ای است که از ایام عید به یاد دارم چون هر سال نوروز که می‌شود ضمن اینکه سالگرد ازدواج و پیوندم است، برایم حضور یک همسر مهربان که پشت و حامی‌ام در مسیر قهرمانی است بهترین عیدی من است. امیدوارم بتوانم با رسیدن به هدفم در وزنه‌برداری و دنیای قهرمانی بخشی از محبت پدر و مادرم و همسر عزیزم را
جبران کنم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی