صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • فوتبال جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و چهل و یک - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و چهل و یک - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

سوژه

ایمان گودرزی
روزنامه نگار


حذف مرد شماره یک تنیس به دست نفر 123
عرق سرد
در ادامه رقابت‌های تنیس ایندین‌ولز بامداد سه‌شنبه نواک جوکوویچ به دیدار لوکا ناردی، نفر ۱۲۳ جهان از ایتالیا، رفت و در کمال شگفتی با حساب دو بر یک شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
جوکوویچ در ست‌های اول و سوم با حساب ۴ بر ۶ و ۳ بر ۶ مغلوب لوکا ناردی شد و تنها در ست دوم توانست ۶ بر ۳ حریف گمنامش را شکست دهد.
پیش از این جوکوویچ تنها دو بار به تنیسورهایی باخته بود که در جمع صد تنیسور برتر جهان قرار نداشتند. یری وسلی (دبی ۲۰۲۲) و خوان مارتین دل‌پوترو (المپیک ریو) دو تنیسوری بودند که توانسته بودند نوله را شکست دهند.
ناردی به عنوان یک بازنده خوش‌شانس وارد مسابقات شد. این تنیسور ایتالیایی در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی شکست خورده بود اما با این وجود بر اساس تعدادی از شاخص‌های اضافی در قرعه‌کشی اصلی قرار گرفت. بدین ترتیب نواک جوکوویچ صرب برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود به حریفی با این وضعیت باخت.
ناردی ۲۰ ساله که حالا می‌تواند عنوان شگفتی‌ساز این رقابت‌ها را یدک بکشد، باید در دور بعدی با تامی پل آمریکایی رقابت کند.
جوکوویچ ۳۶ ساله، ۹۸ قهرمانی در مسابقات ATP دارد و با ۲۴ قهرمانی در مسابقات گرنداسلم رکورددار قهرمانی در تاریخ تنیس است. او پنج بار قهرمان ایندین ولز شده است ولی امسال نتوانست حتی به دور چهارم راه یابد.
مسابقات تنیس ایندین‌ولز تا ۱۷ مارس برگزار می‌شود و ۹/۴ میلیون دلار پاداش تنیسورهای برتر این رقابت‌هاست. مدافع عنوان قهرمانی این تورنمنت کارلوس آلکاراس اسپانیایی است که در فینال سال گذشته دانیل مدودف از روسیه را شکست داد.
 
 
فقط دو جام در دسترس داری کریس!
النصر عربستان دوشنبه شب در حضور کریستیانو رونالدو مقابل العین عربستان نتوانست به پیروزی برسد و در نهایت شکست خورد و از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. کریستیانو رونالدو که در دوران حضورش در اروپا پنج بار توانسته بود قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند، اکنون هم به دنبال این بود که قهرمان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود. در حقیقت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا رویای بزرگ رونالدو و النصری‌ها بود که از بین رفت. عملکرد النصر عربستان در این فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان بد نبوده است و آنها در رده دوم هستند اما مشکلی که وجود دارد این است که عملکرد الهلال عربستان فوق‌العاده بوده است.
الهلالی‌ها اکنون با داشتن دوازده امتیاز بیشتر نسبت به النصر عربستان در رده نخست لیگ حرفه‌ای عربستان قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد که قهرمان شدن آنها قطعی باشد. النصر عربستان حالا فقط شانس قهرمانی در رقابت‌های سوپرکاپ عربستان و جام پادشاهی عربستان ( جام حذفی عربستان ) را دارد. النصری‌ها در نیمه نهایی سوپرکاپ عربستان باید به مصاف الهلال عربستان بروند و آن جا هم کار سختی دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی