صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • فوتبال جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و چهل - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و چهل - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خبر

 

چرا قانون 90 درصد دیگر اجرا نمی‌شود؟
استقلال میزبانی که میزبان نیست
برگزار‌ کنندگان دربی قصد داشتند قانون 90 به 10 را برای این بازی اعمال کنند که در چند بازی این اتفاق افتاد اما در دربی‌های اخیر بار دیگر تقسیم‌بندی سکوها به روال قبل بازگشته و دوباره سهم هر تیم یکسان شده است. این تصمیم درحالی اتخاذ شده که تماشاگران دو باشگاه از اجرای قانون 90 به 10 رضایت کافی داشتند و به دنبال تداوم اجرای این تقسیم‌بندی بودند. با توجه به اینکه امتیاز دربی برگشت برای استقلال اهمیت بیشتری دارد، حضور بیشتر تماشاگران می‌توانست به سود استقلال باشد اما به اجرا درنیامدن این قانون در این برهه بیشتر به سود پرسپولیس شده که روی کاغذ میزبان این بازی نیست و در جایگاه دوم جدول قرار دارد. شاید اگر فضای ورزشگاه در این بازی به سود استقلال بود، آبی‌ها با خیال آسوده‌تری در این بازی حاضر می‌شدند اما توقف اجرای تقسیم‌بندی با لحاظ نفع بیشتر میزبان باعث شده تا استقلال از یک شانس بزرگ محروم شود.
 

به دلیل غیبت در نشست‌های خبری
جرایم نکونام زیادتر می‌شود
طبق دستورالعملی که سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در اختیار باشگاه‌ها قرار داده همه سرمربیان مگر در موارد خاص موظف به حضور در نشست‌های خبری هستند و اگر به دلایل غیرموجه در نشست‌ها حضور نیابند با جریمه مالی مواجه خواهند شد.
 در فصل جاری جواد نکونام به دفعات از حضور در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی‌های استقلال خودداری کرده که این تصمیم موجب اعمال جرایم مالی از جانب سازمان لیگ برای این مربی شده است. اما شنیده می‌شود که مسئولان باشگاه استقلال نیز از این مسأله گله دارند و به گوش آقای سرمربی رسانده‌اند که در راستای احترام به قوانین سازمان لیگ در نشست‌های باقی مانده تا پایان لیگ شرکت کند. حالا باید دید نکونام قبل از دربی در نشست حاضر خواهد شد یا اینکه باز هم غیبت خواهد کرد؟! البته اگر جریمه‌ای هم لحاظ شود، باشگاه استقلال قصد دارد از قرارداد سرمربی خود کسر کند که این موضوع باعث ضرر مالی نکونام خواهد شد.
 

ادامه ماجراهای اسپانسر حاشیه‌ساز
روز گذشته باشگاه استقلال نشستی با مسئول یکی از اسپانسرهای خود برگزار کرد و در این نشست مقرر شد تصمیمات تازه‌ای درباره نوع همکاری گرفته شود. شاید اگر علی خطیر در انتخاب اسپانسر خود دقت بیشتری داشت، هرگز چنین سرنوشتی رقم نمی‌خورد اما تصمیمات احساسی آقای مدیر باعث شد تا چالش‌ها و حواشی زیادی بابت همکاری با یک شرکت معلق شده وارد‌کننده تلفن همراه ایجاد شود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی