صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • فوتبال جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و نه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و نه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۶

به گرفتن سهمیه نعمت‌زاده خوش بین هستم

مداح: کار سختی در چین داریم

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

 مبینا نعمت‌زاده ملی‌پوش وزن منفی 49 کیلوگرم تکواندو دیشب برای فتح رؤیای المپیک راهی چین شد.
مسابقات سهمیه قاره‌ای چین آخرین خانه تکواندوکاران قاره آسیا برای جا نماندن از پرواز المپیک پاریس است. درحالی که قبل از این ناهید کیانی ستاره این روزهای تکواندو دختران از طریق رنکینگ اولین سهمیه این رشته را گرفته بود، حالا نعمت‌زاده مأموریت دارد دومین سهمیه را در چین بگیرد تا تیم تحت هدایت مینو مداح با سهمیه کامل راهی ماجراجویی خود در المپیک پاریس شود.
درحالی که 4 روز به شروع مبارزه سرنوشت‌ساز نعمت‌زاده باقی مانده است، مداح سرمربی تیم ملی شرایط شاگردش را در آستانه این مسابقات ایده‌آل دانست. او که قبل از این چشمش به جمال سهمیه کیانی روشن شده بود حالا به رغم اینکه معتقد است کار سختی در چین دارند، اما به دومین سهمیه خوش‌بین است.
 
آخرین وضعیت نعمت‌زاده قبل از پرواز به چین چطور است؟
خداراشکر نعمت‌زاده هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی و روانی شرایط ایده‌آلی دارد. با اعلام اسامی شرکت‌کنندگان تا حد زیادی توانستیم جدول بازی‌ها را پیش‌بینی کنیم. با توجه به رنکینگ و جدول احتمالاً نعمت‌زاده در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو می‌شود و با 2 برد می‌تواند راهی فینال شود.
 در این مسابقات فینالیست شدن به منزله گرفتن سهمیه است، این مسابقات رنک خاصی ندارد و بنابراین خیلی از بازیکنان تمایل به مبارزه در فینال ندارند و عده‌ای ترجیح می‌دهند مبارزه نهایی را هم انجام دهند. در کل خیلی به گرفتن این سهمیه خوش‌بین هستیم و در صورت رسیدن به فینال باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.
شرایط حریفان را چطور می‌بینید؟
تا حد زیادی به کمک دوستانی که داریم موفق به بررسی وضعیت حریفان شدیم. شناخت کافی از آنها داریم و نعمت‌زاده هم قطعاً برای هر مبارزه باتوجه به آنالیز حریف، برنامه متفاوتی پیاده خواهد کرد.
به نظر می‌رسد برخلاف تصورات در این مسابقات کار سختی برای گرفتن سهمیه دارید. همینطور است؟
این مسابقات خانه آخر است. در مسابقات سهمیه قاره‌ای همیشه بوده‌اند ورزشکارانی ناشناخته که به یکباره با درخشش خود همه را غافلگیر کرده‌اند، باید حواس‌مان به این موضوع باشد. از طرفی چون این مسابقات آخرین شانس تکواندوکاران برای المپیکی شدن است، مطمئن باشید که همه با تمام توان خود به روی شیاپ چانگ می‌آیند. همان‌طور که ما رقبا را آنالیز کرده‌ایم و نعمت‌زاده برای سهمیه پا به این مسابقات می‌گذارد، مطمئن باشید تیم‌های دیگر هم بازیکن ما را آنالیز کرده و آنها هم به دنبال سهمیه‌اند، بنابراین کار سختی در چین خواهیم داشت.
چقدر گرفتن سهمیه دوم دختران را در چین شدنی می‌دانید؟
من همیشه گفته‌ام که تکواندو ورزش ثانیه‌ها است و پیش‌بینی گرفتن سهمیه از دست ما خارج است.
به المپیکی شدن نعمت‌زاده خوش‌بین هستم و امیدوارم دختران با استعدادمان بتوانند با سهمیه کامل در المپیک پاریس حضور داشته باشند.
همه چیز تا اینجای کار برایتان فراهم بوده است؟
مثل همیشه امکاناتی که باید، تا این لحظه برای‌مان فراهم شده است و کارهایی که باید انجام می‌شد، انجام شد. ملی‌پوشان ما خیلی زحمت کشیده‌اند و امیدوارم که با دعای خیر مردم بتوانند جواب زحمات‌شان را در چین بگیرند و با گرفتن سهمیه عیدی 1403 را به مردم بدهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی